امام جمعه موقت شهررضا:

«جهاد تبیین» تنها راه مقابله با دشمن در جنگ شناختی است

حجت‌الاسلام «طالب‌پور» با بیان این‌که دشمن در «جنگ شناختی» تلاش می‌کند تا واقعیت‌ها را تحریف کند، مشکلات را بزرگ، موفقیت و توانمندی نظام اسلامی را کوچک و در مقابل، توانمندی خود را بزرگ و غیرقابل شکست جلوه دهد، «جهاد تبیین» را تنها راه مقابله با دشمن در این عرصه دانست.
کد خبر: ۵۳۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ - 15August 2022

تنها را مقابله با دشمن در جنگ شناختی، «جهاد تبیین» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن طالب‌پور» امام جمعه موقت شهررضا، امروز (دوشنبه) در جلسه آگاه‌سازی سیاسی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: آن‌چه جامعه اسلامی را پس از ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) به جنگ و قتال با نوه بزرگوار ایشان سوق داد، تحریف واقعیت‌ها توسط حکومت بنی‌امیه بود، تا آن‌جا که سبط پیامبر اکرم (ص) را با هدف تقرب به خدا و دستیابی به بهشت به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت شهررضا با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ، گفت: همان راهبردی که دشمنان اهل‌بیت (ع) علیه مکتب الهی تشیع به کار گرفتند، امروز هم در دستور کار دشمنان نظام اسلامی است؛ با این تفاوت که دشمن امروز ابزار قدرتمندی به نام فضای مجازی دارد که سرعت انتشار اخبار و مطالب انحرافی در آن سرسام‌آور است.

حجت‌الاسلام «طالب‌پور» از این نوع جنگ و راهبرد به‌عنوان «جنگ روایت‌ها» یا «جنگ شناختی» یاد کرد و گفت: در این راهبرد دشمن تلاش می‌کند تا واقعیت‌ها را تحریف، مشکلات را بزرگ، موفقیت و توانمندی نظام اسلامی را کم و کوچک و در مقابل توانمندی خود را بزرگ و غیر قابل شکست جلوه دهد.

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۸ نجف، «جهاد تبیین» را تنها راه مقابله با دشمن در این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: این راهبرد مقابله‌ای اولین‌بار سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد.

وی با اشاره به ناکامی دشمن در عرصه‌های مختلف جنگ با نظام اسلامی همچون جنگ سخت، تهاجم فرهنگی، جنگ هوشمند، جنگ نیابتی و...، مطرح کرد: راهبرد جدید دشمن در مقابله با نظام اسلامی، تلاش در جهت وارونه جلوه دادن حقایق، تحریف تاریخ، بزرگنمایی مشکلات، نادیده گرفتن موفقیت‌ها و در نهایت القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی در اذهان عمومی است.

حجت‌الاسلام «طالب‌پور» خاطرنشان کرد: آن‌چه دشمن را در این عرصه همچون سایر عرصه‌ها ناکام می‌گذارد، جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت شهررضا، بزرگنمایی اقدامات و خدمات زمان پهلوی را یکی از تبلیغات دشمن در فضای مجازی در القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مطالب به‌صورت محکمه‌پسند مطرح می‌شود؛ ولی در عین حال قابل پاسخگویی است.

وی برای مثال به ساخت ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران در زمان پهلوی اشاره و بیان کرد: در بیان این مطلب آن‌چه نادیده گرفته می‌شود و از آن حرفی نمی‌زنند، ساخت صد‌ها و هزاران ورزشگاه متناسب با جمعیت در اکثر شهر‌ها، پس از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ به طوری که این شهر‌ها در زمان پهلوی از کوچکترین امکانات ورزشی بی‌بهره بودند.

حجت‌الاسلام «طالب‌پور» دومین مثال را احداث خط راه‌آهن شمال به جنوب در زمان رضاخان عنوان کرد و گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اقدام رضاخان به نفع انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها برای جابه‌جایی نیروی نظامی از خلیج فارس تا شمال ایران برای نبرد احتمالی با شوروی سابق عنوان بود و در واقع این اقدام با هزینه ایران و به کام بلوک غرب انجام شد.

مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۸ نجف، بینش، روشنگری و تبیین واقعیت‌ها را راه مقابله با دشمن در عرصه جنگ شناختی عنوان و تصریح کرد: به حول و قوه الهی دشمن در این عرصه هم جز ناکامی به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار