شهید مجتبی فقیهی؛

اسلام امروز به فداکاری ما نیاز دارد

شهید مجتبی فقیهی از شهدای عملیات عاشورای ۲ در وصیتنامه اش می‌نویسد: اسلام امروز نیاز به فداکاری دارد و کوشش کنید که همچون اصحاب امام حسین (ع) پیرو و دنباله رو فرزندش خمینی باشید.
کد خبر: ۵۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ - 15August 2022

اسلام امروز به فداکاری ما نیاز داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهید مجتبی فقیهی فرزند محمدرضا از شهدای فرهنگی متولد قم بود که در عملیات عاشورای ۲ به شهادت رسید.

شهید فقیهی در تاریخ ۱۷ تیرماه سال ۱۳۴۳ مصادف با شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) در قم به دنیا آمد. وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس امیرکبیر و دین و دانش گذراند و در سال ۱۳۶۱ موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان شهید صدوق شد.

این شهید والامقام در سال ۱۳۶۱ در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و پس از اتمام تحصیل در این مرکز، به عنوان آموزگار ابتدایی به یکی از مدارس منطقه ۱۷ تهران و همزمان به مدارسی از مناطق جنوب تهران معرفی شد.

وی معلمی بود با روحیه انقلابی و مذهبی، می‌گفت: نسبت به انقلاب هر کسی یک وظیفه‌ای و هر کاری جای خودش را دارد؛ او کلاس خود را با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده بود.

از جمله حوادث مربوط به زندگی شهید فقیهی، می‌توان به حضور او در صفوف نماز جمعه تهران در تاریخ ۲۴ اسفند ۶۳ هنگام انفجار بمب اشاره کرد. در این حادثه تروریستی منافقین که ۱۴ نفر شهید و ۸۸ نفر مجروح شدند، وی نزدیک محل بمب گذاری نشسته بود و لباس هایش آغشته به خون و تکه‌های ابدان نمازگزاران شهید بود.

شهید فقیهی با مطالعه کتب مفید بخصوص کتاب‌های شهید دستغیب و شهید مطهری انس داشت. آموزش‌های فنی را نیز یاد گرفته بود تا از این راه به رفع نیاز‌های فنی خانواده‌های کم درآمد کمک کند؛ در زمان دفاع مقدس نیز دوبار هنگامی که دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی بود، به جبهه اعزام شد.

سرانجام در تاریخ ۲۴ مردادماه سال ۱۳۶۴، مصادف با شب شهادت امام جواد (ع) شهید فقیهی که نیروی بسیجی گردان حضرت رسول (ع) لشکر ۱۷ بود، در عملیات عاشورای ۲- منطقه چنگوله- به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیتنامه شهید فقیهی آمده است: «همین قدر می‌گویم که مراقب باشید، زمان، زمان آزمایش است و اسلام امروز نیاز به فداکاری دارد و کوشش کنید که همچون اصحاب امام حسین (ع) پیرو و دنباله رو فرزندش خمینی باشید»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار