شهید عباس صالح کندری:

پیروی از ولایت فقیه اطاعت از امام زمان است

شهید عباس صالح کندری در وصیتنامه‌اش می‌نویسد: همیشه پیرو خط ولایت فقیه باشید که همان ولایت ولی امر امام زمان (عج) و اطاعت از اوست.
کد خبر: ۵۳۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸ - 19August 2022

پیروی از ولایت فقیه اطاعت از امام زمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهید والامقام عباس صالح کندری فرزند حسین از فرهنگیان استان قم بود که نامش در زمره شهیدان گرانقدر عملیات عاشورای ۲ در کنگره ملی شهدای قم ثبت شد.

وی در سوم مهر ۱۳۳۷ در شهر نظنز متولد شد و خانواداش در همان سال به قم مهاجرت کردند.

صالح کندری مقاطع مختلف تحصیلی را در قم پشت سر گذاشت. سپس به دلیل علاقه‌اش به شغل معلمی، به مرکز تربیت معلم طالقانی قم راه یافت و به استخدام آموزش و پرورش درآمد. حدود پنج سال در مدارس ابتدایی شهر قم و روستا‌های اطراف مشغول تدریس شد؛ با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج درآمد و ایام تابستان و تعطیلی مدارس، در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافت.

شهید صالح کندری در آخرین اعزام خود به جبهه همراه با گردان امام سجاد (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، در ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی چنگوله مفقودالاثر شد و پس از ۱۱ سال تفحص و به خانواده‌اش تحویل شد.

سنگ یادبودی به نام شهید عباس صالح کندری در قطعه اول گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم قرار دارد؛ برادر بزرگوار این شهید عزیز به نام «محمد صالح کندری»، یک سال بعد در جبهه به شهادت رسید.

وی در ایام مبارزات انقلابی، در تظاهرات و دیگر برنامه‌های مربوط به انقلاب، حضوری فعال داشت، اعلامیه‌های حضرت امام خمینی را مخفیانه پخش می‌کرد؛ دائم الوضو و اهل تدین و تهجد و حسن خلق بود. گشاده رویی و شوخ طبعی‌اش در خانواده زبانزد بود. در منزلش محفل روضه خوانی و عزاداری برپا می‌کرد و به نوجوانان و جوانان محل، نحوه کار با اسلحه را آموزش می‌داد.

در فراز‌هایی از وصیت نامه شهید صالح کندری آمده است:

پدر جان و مادر جان! سلام و درود الهی به شما عزیزان که توانستید این امانت الهی را خوب تربیت و نگهداری کنید و در راه خودش قربانی کنید. اما بنده عاصی که غرق در گناهم و در دلم جز ترس از خدا و امیدم جز به رحمت او نیست. عمل مقبولی ندارم.

شما آشنایان را به تقوای الهی که همان انجام واجبات و ترک محرمات است، دعوت می‌کنم. همیشه پیرو خط ولایت فقیه باشید که همان ولایت امام زمان (عج) است. همیشه خدا را به یاد داشته باشید و کار‌ها را با نام و یاد و برای او انجام دهید...»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار