معرفی کتاب؛

«مهتاب بی‌تاب»

کتاب «مهتاب بی‌تاب» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات روحانی شهید «شیخ مصطفی میری خراجی»، به کوشش اداره‌کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۵۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶ - 20August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، کتاب «مهتاب بی‌تاب» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی میری خراجی»، در ۲۶۴ صفحه توسط «نعمت‌الله عبداللهی» گردآوری و تدوین و به کوشش اداره‌کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری به چاپ رسیده است.

«مصطفی میری» یکم آبان سال ۱۳۴۶ در روستای خراجی از توابع شهرستان شهرکرد دیده به جهان گشود و بیست وششم بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه «فاو» بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید؛ محل خاکسپاری این شهید بزرگوار در زادگاهش روستا خراجی قرار دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

آن‌چنان فعال و پر تلاش بود که نمی‌شود او را در یک بعد خلاصه کرد، شخصیت ایشان تک‌بعدی نبود؛ بلکه شخصیتی جامع بود. صرفاً به‌عنوان نیرو تبلیغات یا روحانی و امام جماعت مطرح نبود؛ چراکه گاهی بیسیم را بر می‌داشت و پشت سر فرمانده گردان کیلومتر‌ها می‌دوید تا خللی در هدایت گردان پیش نیاید...

شیخ مصطفی عاشق شهادت بود. روحیه و همت عجیب و پشتکار قوی و غیرقابل کنترل داشت. زمانی که در پایگاه بسیج حضور پیدا می‌کرد، بسیجی‌ها را جذب خود و مباحث خود کرده بود. ساعت‌ها دور هم مباحثه و گفت‌وگو داشتند. عاشق روضه حضرت اباعبدااله الحسین (ع) و حضرت زهرا (س) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار