تا به این لحظه؛

تعداد حادثه‌دیدگان ایرانی؛ 239 کشته، 16 مجروح و 241 مفقودی

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش تعداد کشته شدگان حادثه منا خبر داد و گفت: تا این لحظه 239 زائر جانباخته شناسایی شدند و همچنین 241 نفر مفقود و 16 نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۵۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 29September 2015

تعداد حادثه‌دیدگان ایرانی؛ 239 کشته، 16 مجروح و 241 مفقودی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز(سه شنبه) گفت: براساس آمارهای پالایش شده، تاکنون 227 زائر ایرانی در فاجعه منا کشته شده اند.

اوحدی با اشاره به اینکه 27 زائر نیز مجروح و 247 تن همچنان مفقود هستند، تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار موجود، نام غلامحسین الله وردی که تاکنون از وی با عنوان حاجی مفقود شده یاد می شد، از فهرست مفقودان حذف شد و جز قربانیان فاجعه به شمار آمد.

به گفته اوحدی، مجروحان در بیمارستان های ایرانی و سعودی شهر مکه تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، طی این مدت تعدادی از مفقودان شناسایی شده اند و از سلامت کامل برخوردار هستند و به کاروان های خود بازگشته اند که اسامی آنان جزو تعداد اعلام شده نیست.

اوحدی همچنین از انتقال 14 مجروح به ایران خبر داد و گفت: پرواز این زائران در فرودگاه امام (ره) به زمین نشسته است و وضعیت عمومی زائران خوب است.

روزنامه «الجمهوریة» در خبری به نقل از منابع آگاه نوشت: رکن آبادی که در جریان ازدحام جمعیت در منا دچار جراحت و شکستگی شده بود، در وضعیت سلامتی خوبی بسر میبرد و هم اکنون در یکی از بیمارستانهای عربستان سعودی تحت درمان قرار گرفته است.

در همین ارتباط پیرحسین کولیوند، مدیر عملیات پزشکی حج هلال احمر در مکه گفت: خبری از رکن آبادی نداریم و نمیدانیم کجاست.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز حج و زیارت هلال احمر نیز درباره انتشار اخباری در کشور مبنی بر شناسایی و بستریبودن غضنفر رکنآبادی، سفیر سابق ایران در لبنان تاکید کرد: این خبر در حد شایعه است و متاسفانه بر خلاف همه جستوجو ها هنوز رکنآبادی در بیمارستانهای سعودی شناسایی نشده است.

ریاض اخیرا مدعی شده بود که شخصی به نام غضنفر رکن آبادی وارد عربستان سعودی نشده است. این در حالی است که تصاویر گذرنامه سفیر سابق ایران در بیروت نشان میدهد که وی با همین نام و به صورت قانونی به همراه سایر حجاج ایرانی وارد عربستان سعودی شده است.

یادآور میشود پنج روز پیش همزمان با عید سعید قربان، به دلایلی ازجمله بی کفایتی سعودیها در سازماندهی مناسک حج، عبور کاروان «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی از مسیر مخصوص حجاج و بسته ماندن درهای ورود حاجیان، هزاران نفر از حجاج بیتاللهالحرام در صحرای منا دچار سانحه شدند و بسیاری از آنها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار