مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

احداث بیش از هزار مدرسه برکت در کشور

ترکمانه از احداث هزار و ۸۳۵ مدرسه با ۲۰ هزار کلاس آموزشی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ - 16August 2022

ساخت بیش از هزار مدرسه برکت در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد ترکمانه» مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد برکت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در طول همکاری ۱۴ ساله خود توانسته مدارس زیادی بسازند.

ترکمانه ادامه داد: امروز هزار و ۸۳۵ مدرسه با ۲۰ هزار کلاس آموزشی در کشور ساخته شده است.

وی افزود: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند؛ ساخت دو هزار و ۷۰۰ مدرسه هدفگذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در رویداد ملی مدارس آینده فضای آموزشی ازجمله سامانه اینترنت اشیاء، سیستم‌های آموزشی نوین و استفاده از ظرفیت اردو‌های علمی پرداخته می‌شود.

ترکمانه افزود: بنیاد برکت از ایده‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد ملی مدارس آینده در قالب کسب و کار‌های دانش بنیان حمایت خواهد کرد و سازمان نوسازی مدارس این ایده‌ها را اجرا خواهد کرد.

ترکمانه در پاسخ به دفاع‌پرس درخصوص زمان اجرای ایده‌ها گفت: پس از انتخاب ایده‌های برتر بنیاد برکت این آمادگی را دارد در قالب کسب و کار‌های نوین از این ایده‌ها حمایت کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت اضافه کرد: جنس رویداد، رویداد باز است و هر طرح نوآوری را می‌توان به دبیر‌خانه این رویداد ارسال کرد.

در ادامه رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه ارتباط این سازمان با مراکز علمی، دانشگاهی در سطح خوبی قرار دارد، گفت: همایش مدارس معماری اسلامی یکی از برنامه‌هایی است که با همکاری سازمان نوسازی و مراکز دانشگاهی هر ساله برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف ما در رویداد ملی مدارس آینده ورود دانشگاهیان جهت استفاده از ایده‌های آن‌ها جهت آموزش‌های نوین و به کارگیری فناوری‌های نوین است.

رخشانی مهر افزود: فراخوان جهت دریافت ایده‌ها از اردیبهشت سال جاری اعلام شد و تا کنون ۱۴۰ اثر به دبیرخانه رسیده است؛ اختتامیه این رویداد در مهر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ مدرسه کانکسی و ۱۷۰ مدرسه سنگی در کشور وجود دارد، گفت: در قالب طرح شهید پناهی هزار مدرسه کانکسی و سنگی تا مهر سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری و مدرسه احداث می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار