مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش:

فاصله گرفتن دختران از فرهنگ غربی با الگوگیری از سیره شهدا ممکن است

زهرا پناهی‌روا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر الگو قرار دادن شهدا داشتند تا جوانان ما از فرهنگ غرب فاصله گرفته و در راه درست و موفق گام بردارند.
کد خبر: ۵۳۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ - 16August 2022

.به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین روز نشست هم‌اندیشی رؤسای دایره استانی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری سازمان تامین اجتماعی با حضور «انسیه خزعلی» مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و «زهرا پناهی روا» مدیرکل مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«زهرا پناهی‌روا» مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قشر عظیمی از جامعه ما زنان و دختران را تشکیل می‌دهند که نیاز به الگو و اسوه دارند اظهار داشت: سیره شهدا برای دختران جوان ما باید بازبینی و یک الگوی واحد ارائه شود که می‌بایست همه در شناسایی این الگوها کمک کنند.

مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر الگو قرار دادن شهدا داشتند تا جوانان ما از فرهنگ غرب فاصله گرفته و در راه درست و موفق بروند.

پناهی‌روا بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به گستردگی فراوانی ۵۰۰ هزار نیروی زن فرهنگی دارد. همچنین حدود هفت میلیون تن از دانش آموزان دختر هستند. این گستردگی همکاری خوب نهادها به ویژه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش را می‌طلبد. 

مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اتفاق خوبی که در بین فرهنگیان زن آموزش پرورش در روز میلاد حضرت معصومه (س) افتاد برگزاری اولین اجلاس دختران قوی در شهر قم و در جوار حرم حضرت معصومه (س) بود. امیدواریم این رویداد ادامه دار باشد و بتوانیم عملیات فرهنگی خوبی را در سطح کشور برای دختران دانش آموز رقم بزنیم. این کار حمایت همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

پناهی‌روا با بیان اینکه می‌توانیم با الگوسازی از سیره شهدا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی اقدامات خوبی شکل دهیم افزود: کار را با جشنواره دختران ایران قوی و با حضور دانش آموزان رقم زدیم تا دختران از طریق مسابقات هنری به صورت ریشه دار حضور پیدا کنند. همچنین الگوگیری از زنان شهید را در دستور کار قرار دادیم. 

وی گفت: دشمن در مسائل فرهنگی بسیار قوی عمل کرد و خانواده و زنان را هدف قرار داد. در حوزه فرهنگی نیاز داریم دست به دست هم دهیم و در مقابل شبیخون فرهنگی مقابله کنیم. از جمله کارهای ماندگار و الگوساز در زمینه سبک زندگی شهدا بین جوانان کتاب است که مورد تاکید رهبری هم هست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار