استاد حوزه مطرح کرد؛

ضرورت بازخوانی نامه امام خمینی (ره) به گورباچف

حجت‌الاسلام «جلالی» گفت: امروز که در آستانه‌ افول آمریکا هستیم، بازخوانی نامه تاریخی‌ امام‌خمینی (ره) به گورباچف، قطعاً در دنیا ابعاد سیاسی و اجتماعی خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 16August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مصطفی جلالی» دبیر همایش بین‌المللی «نامه‌ حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف» در نخستین جلسه کمیته‌ علمی این همایش امروز در حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به گفتمان افول آمریکا در دنیا، اظهار داشت: با توجه به نامه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آغاز این گفتمان، بحث‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در راستای تغییرات تمدنی و اتفاقات پس از افول آمریکا، در اندیشکده‌های مختلف در سراسر جهان، مورد بررسی قرارگرفته و موضوع قالب پژوهش‌ها را رقم ‌زده است.

وی با بیان اینکه در انتهای نامه امام خمینی (ره)، ارجاع به اندیشمندان اسلامی داده‌اند، گفت: امروز که در آستانه‌ افول آمریکا هستیم، بازخوانی این نامه، قطعاً در دنیا ابعاد سیاسی و اجتماعی خواهد داشت.

دبیر همایش بین‌المللی نامه‌ حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه خراسان از غنای علمی بالایی برخوردار و دارای ظرفیت‌های متعددی است، کمیته علمی این همایش به حوزه علمیه خراسان سپرده ‌شده است.

در این جلسه که با حضور اساتید و اعضای کمیته‌ علمی همایش (حقیقی و حقوقی) برگزار شده بود، اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی نحوه‌ برگزاری، فراخوان مقالات و مهلت آن پرداختند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته «همایش بین‌المللی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف» در دی سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها