مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری:

فرهنگ دفاع مقدس سرمایه ما در هویت بخشی به جوان امروز است

انسیه خزعلی گفت: یکی از سرمایه‌هایی که می‌تواند هویت جوانان ما را حفظ کند یاد و خاطره دوران دفاع مقدس است. حرکتی بزرگ در دفاع مقدس انجام شد. فداکاری‌ها، بزرگی‌ها، ایثارگری‌های زیادی در دوران دفاع مقدس وجود داشته که تلاش شده در یاد‌ها بماند.
کد خبر: ۵۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 16August 2022

فرهنگ دفاع مقدس سرمایه ما در هویت بخشی به جوان امروز استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین روز نشست هم‌اندیشی رؤسای دایره استانی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری سازمان تامین اجتماعی با حضور «انسیه خزعلی» مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، مدیران سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و «زهرا پناهی روا» مدیرکل مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«انسیه خزعلی» مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در این نشست اظهار داشت: خداوند توصیه به بزرگداشت بزرگی‌ها دارد که این بزرگی‌ها در واقع هنجار‌های مثبت جامعه هستند. هرکس که تقوا دارد به دنبال رواج ارزش‌ها در جامعه است. ماندگاری و حفظ هویت یک جامعه به این است که بتواند ارزش‌های خود را حفظ و انتقال دهد، اگر این را از دست بدهیم بزرگترین سرمایه را از دست دادیم.

مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری افزود: هرچه سرمایه مادی داشته باشیم تا وقتی سرمایه هویتی ما حفظ نشود گویی چیزی نداریم افزود: دشمن با زبان نرم و یعنی جنگ نرم سعی می‌کند در هویت شما نفوذ کند و بگوید خیر شما را می‌خواهد، اگر بر هویت تسلط پیدا کند هم اقتصاد هم نسل را از بین می‌برد.

خزعلی گفت: یکی از سرمایه‌هایی که می‌تواند هویت جوانان ما را حفظ کند یاد و خاطره دوران دفاع مقدس است. حرکتی بزرگ در دفاع مقدس انجام شد. فداکاری‌ها، بزرگی‌ها، ایثارگری‌های زیادی در دوران دفاع مقدس وجود داشته که تلاش شده در یاد‌ها بماند. یکی از مولفه‌هایی که باعث پیشرفت جبهه مقاومت در لبنان شد گرامیداشت یاد شهدا در ذهن جوانان است.

مشاور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: باید از همه ابزار‌ها برای ماندگاری این فرهنگ استفاده کنیم و از هنر و داستان برای انتقال مفاهیم به کودکانمان استفاده کنیم. دیده‌ام نوجوانی که بعد از خواندن کتاب ابراهیم هادی تغییر کرد و چقدر این کتاب تاثیرگذار است و ما زنان در این زمینه نقش موثری داریم. رسالتی که حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا برعهده داشت با خردورزی نقشه یزید را نقش بر آب کرد. امروز هم هرچه داریم از قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) است. امام حسین (ع) با خون خود سیره پیامبر (ع) را زنده و حضرت زینب (س) آن را ماندگار کرد.

خزعلی گفت: ارتباط با نسل جوان بسیار با ارزش است، باید بتوانیم آن‌ها را در متن جامعه بیاوریم و نگذاریم نوجوان به انزوا کشید شوند. متاسفانه درباره نقش و تاثیرگذاری زنان در مسائل مختلف کمتر در فیلم و سریال‌ها صحبت شده و باید روی این موضوع کار شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها