نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

«جهاد تبیین» و «گام دوم انقلاب» باید خوراک همه رسانه‌ها شوند

آیت‌الله «علما» گفت: «جهاد تبیین» و «گام دوم انقلاب» باید خوراک همه رسانه‌ها شده و در این مسیر باید گذشته ایران به‌درستی برای نسل امروز تبیین شوند.
کد خبر: ۵۳۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ - 16August 2022

«جهاد تبیین» باید خوراک همه رسانه ها شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها «جهاد تبیین» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر آن تاکید ویژه‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: جهاد تبیین یعنی تبیین شرایط گذشته و حال کشور و مقایسه این دو با هم، همه باید بدانند که ایران در گذشته چه بوده و اکنون به کجا رسیده است.

آیت‌الله علما گفت: بسیاری جوانان ما از گذشته اطلاع دقیقی ندارند و نمی‌دانند ایران واقعا در چه شرایط سختی قرار داشته و با چه حقارت‌ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: جوانان ما باید بدانند که در چه شرایطی به سر می‌بردیم که مردم دست به انقلاب زدند و حاضر نشدند بیش از این، آن شرایط سخت را تحمل کنند.

وی افزود: بیان شرایط سخت گذشته نه‌تنها به حال جوانان سودمند است؛ بلکه به میانسالان و سالمندان هم سختی‌های آن دوره را یادآوری می‌کند که در چه شرایطی به سر می‌بردند و اکنون در چه وضعیتی هستند.

آیت‌الله علما گفت: در کنار فقر و فلاکت و مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعدد آن دوران، کشور عملا در آن زمان دست بیگانگان بود و از بسیاری کشور‌ها در ایران حضور داشته و برای ما آقابالاسر بودند.

وی افزود: در آن زمان حتی نمی‌توانسیم یک پیچ هواپیما را بدون کمک گرفتن از بیگانگان عوض کنیم؛ اما اکنون موشک و هواپیما می‌سازیم و این‌ها باید برای نسل جوان و تمام افراد جامعه تبیین شود.

آیت‌الله علما تاکید کرد: جهاد تبیین و گام دوم انقلاب باید خوراک همه رسانه‌ها شوند و در این مسیر باید گذشته ایران به درستی برای نسل امروز تبیین شود؛ چراکه بدون بیان شرایط گذشته، تبیین شرایط فعلی بی‌اثر خواهد بود و جوانان باید بدانند که کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای بیکاری در این استان، گفت: در حال حاضر تمام مسئولین در زمینه این معضل و مشکلات آن توجیه هستند و اکنون نیاز است که در زمینه رفع آن، اقدامات جدی و موثری صورت گیرد.

وی افزود: بنده بار‌ها از مسئولین استان رفع این معضل را خواستار شده‌ام و بار‌ها در خصوص بیکاری و معضلات آن هشدار داده‌ام؛ اما تاکنون اتفاق خوبی در این زمینه نیفتاده و این معضل همچنان در رأس معضلات استان کرمانشاه قرار دارد.

آیت‌الله علما گفت: برخی استانداران قبلی آمار‌هایی از کاهش بیکاری استان کرمانشاه ارائه می‌کردند که بنده خیلی به آمار آن‌ها اعتقاد ندارم؛ چراکه بیکاری در سطح استان به‌صورت واضح مشهود است و تا الان اقدام موثری در زمینه رفع این معضل مشاهده نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: در این زمینه به استاندار جدید کرمانشاه هم بار‌ها متذکر شده‌ام و به وی گفته‌‌‌ام که هفتمین استانداری است که در خصوص این معضل به او تذکر می‌دهم و حتی راهکار ارائه می‌کنم.

آیت الله علما گفت: در استان کرمانشاه، ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم و آب‌های زیرزمینی هم به میزان مناسب وجود دارد و اینکه چرا نباید بسیاری جوانان ما در حوزه کشاورزی فعال شوند، جای سوال است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری استان کرمانشاه تنها به مسئولین استان مربوط نمی‌شود و یکی از معضلاتی که ما در این زمینه داریم، مربوط به ضعیف بودن فرهنگ کار در استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: متاسفانه یک مقداری جوانان ما اهل کار نیستند و همه به دنبال داشتن یک میز و صندلی می‌گردند که این امر شدنی نیست، به هرحال بدنه دولت هم یک ظرفیت مشخصی دارد و نمی‌شود که همه پشت میز و صندلی بنشینند.

آیت‌الله علما گفت: در زمینه تقویت فرهنگ کار هم بار‌ها از مسئولین درخواست کرده و تذکر داده‌ام که باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما جوان‌های خوب و توانمندی داری؛ اما همه نمی‌توانند صاحب شغل دولتی شوند و باید به دنبال کسب مهارت‌های دیگر و فعالیت در سایر مشاغل باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها