نماینده مردم در مجلس:

منافع اقتصادی ایران باید از برجام تامین شود

نظری گفت: غربی‌ها باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند بعد از این دور مذاکرات هدف جمهوری اسلامی در مورد تامین منافع اقتصادی برجام محقق خواهد شد علاوه بر این تمام تحریم‌ها باید لغو شود.
کد خبر: ۵۳۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 16August 2022

منافع اقتصادی ایران باید از برجام تامین شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین نتایج مذاکرات و پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته و دولت‌های مختلف همواره سیاست جمهوری اسلامی ایران بر انجام مذاکره بوده است، ایران هیچ گاه نخواسته باب مذاکره بسته شود و به نداشتن منطق در روابط بین الملل و حل مسائل و خصومت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی متهم شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم افزود: بی صداقتی امریکایی‌ها و غربی‌ها در تمام ادوار مذاکرات خود را نشان داده است، آن‌ها همواره دنبال پیچاندن و استفاده از عبارات مبهم و دارای تفسیر‌های مختلف بودند، آن‌ها به رغم همه تعهدات که بعضا صراحت هم داشته است، به هیچ تعهدی پایبند نبودند و موجب وارد آمدن خسارات فراوان به جمهوری اسلامی ایران شدند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین دور مذاکرات وین، اظهار کرد: چند مورد از مطالبات ایران در این دور از مذاکرات مدنظر غربی‌ها قرار گرفته است، امروز بعد از جنگ غرب و ناتو با اوکراین و شرایط سخت در اروپا و کشور‌های متحد آن، این نتیجه حاصل شده که باب مذاکرات را کمی باز کنند تا بتوانند یارگیری جدیدی داشته باشند تا قدرت منطقه‌ایشان را افزایش دهند.

نظری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که مذاکرات باید برای جمهوری اسلامی ایران منافع اقتصادی داشته باشد لذا تمام تحریم‌ها باید لغو شود تا مردم بتوانند نفع خود را ببرد. غربی‌ها باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که ایران بعد از این دور مذاکرات به هدف خود که رفع تحریم‌ها و انتفاع جمهوری اسلامی از منافع اقتصادی برجام است، می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مباحث هنوز در گفتگو‌های طرفینی مطرح است لذا تا زمانی که نهایی نشود و به توافق منتهی نشود، اظهارنظر‌ها نمی‌تواند اطمینان بخش باشد. این مباحث هنوز در حد اظهار نظر است، شب گذشته ایران پاسخ پیشنهاد اتحادیه اروپا را ارسال کرده، امیدواریم این مباحث موجب تحقق تمام این نتایج مطلوب ایران شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها