مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان در هفته دفاع مقدس

«سلامی» گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در اولین روز از هفته دفاع مقدس در استان سمنان و همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان و کلیه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست بلکه گرامیداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یکی از مراکز پیشرفته و بزرگترین مرکز فرهنگی در شرق کشور است، گفت: یکی از هدف گذاری‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان سمنان، حضور زائران امام رضا (ع) در این مرکز فرهنگی است و ایجاد زائرسرا و مرکز خدمات رفاهی و آموزشی زائر، جزو درخواست‌های اساسی ما است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه آرایی شده است و تاکنون دو گالری از هشت گالری مستقر در ساختمان موزه در تکمیل شده است.

وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا، با هدف گذاری‌های صورت گرفته به طور میانگین سالانه ۱۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح عطر بهشت و  دانشجو در قالب طرح طعم بهشت و سرباز پادگان‌های نیرو‌های مسلح در قالب طرح شوق بهشت از این مجموعه بازدید کردند و در سال تحصیلی جدید طرح «عطر بهشت» ویژه دانش آموزان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با هدف آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ دفاع مقدس برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

سلامی گفت: سال گذشته، کارگروه‌های دفاع مقدس در استان سمنان فعال شدند و امسال نیز برای برنامه و فعالیت‌های دفاع مقدس و مقاومت، ۱۶ کارگروه با تغییراتی نسبت به گذشته در استان و شهرستان‌ها تشکیل دادیم. در شهرستان‌ها نیز کارگروه‌های مناسبت‌ها دفاع مقدس و مقاومت با تدبیر فرمانداران با الگوگیری از کارگروه استانی تشکیل دهند و در قالب این کارگروه‌ها چند برنامه شاخص برنامه‌ریزی شود که تا کنون برنامه‌های شاخصی در سطح استان انجام شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ تا کنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوعات خاطرات، داستان، شعر، تحلیل و پژوهش، تاریخ شفاهی، کتاب صوتی و ... در سنین بزرگسال و کودک و نوجوان بصورت مستقل، مشارکتی و حمایتی تهیه شده است و همچنین ۸۰ عنوان کتاب صوتی و نیز چاپ کتاب بریل ویژه کودک و نوجوان نابینا و ترجمه کتب به زبان انگلیسی و عربی تهیه و منتشر شده است.

وی ادامه داد: گسترش معارف دفاع مقدس در بین اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور است و از این رو برنامه‌های مختلفی در راستای ترویج معارف دفاع مقدس در سراسر استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر در گروه‌های دانشجویی در دانشگاهاه و مراکز آموزشی در قالب درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی به صورت دوره ضمن خدمت معارف دفاع مقدس و سربازان در پادگان‌های و یگان ها‌ی نظامی موفق به گذاراندن آن شده اند.

سلامی افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود و تاکنون ۵۹۰ مدخل شناسایی، ۲۲۰ مقاله تدوین و ۲۵۰ پرونده‌ای علمی تشکیل شده است و اولین جلد از دانشنامه تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد؛ و اولین جلد از دانشنامه تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با هدف تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا و جانبازان در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان در سمنان و هشت شهرستان و ۴۰ دستگاه اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک اثر و افتخار ماندگار برای کشور و مایه فخر و مباهات برای امت است، افزود: تجلیل رزمندگان در قالب طرح بزرگ کشوری تقدیر از یک میلیون رزمنده کشور در دفاع مقدس است که این مراسم با محوریت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در هفته دفاع مقدس در استان و همزمان در شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار خواهد شد و امیدواریم در برگزاری این رویداد معنوی در هفته دفاع مقدس همه دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و … با ما همراه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها