افزایش تلاش‌ها برای قانع کردن صدر برای مشارکت در مذاکرات ملی عراق

منابع سیاسی آگاه از تلاش‌ها برای قانع کردن جریان صدر به مشارکت در مذاکرات ملی که قرار است امروز به دعوت الکاظمی برگزار شود، خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ - 17August 2022

افزایش تلاش‌ها برای قانع کردن صدر برای مشارکت در مذاکرات ملی عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، منابع آگاه سیاسی اعلام کردند: تلاش‌هایی از سوی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و طرف‌های سیاسی دیگر برای قانع کردن جریان «مقتدی صدر»، به مشارکت در مذاکرات ملی یا مشارکت نماینده‌ای از سوی وی در این مذاکرات وجود دارد.

این منابع اعلام کردند: تا به این لحظه مقتدی صدر با هرگونه مذاکرات با گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان مخالف بوده است. او خواهان برگزاری این مذاکرات بعد از انحلال پارلمان است.

به گفته این منابع، عدم مشارکت جریان صدر در مذاکرات ملی به معنای شکست این مذاکرات و عدم تحقق هرگونه نتیجه‌ای است.

منابعی در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کردند که تمام رهبران این چارچوب در مذاکرات ملی امروز (چهارشنبه) شرکت خواهند کرد.

این منابع به نامزدی دو شخصیت برای نخست‌وزیری به جای محمد شیاع السودانی اشاره کردند.

این منابع ابراز امیدواری کردند که مذاکرات سیاسی به خروج از بن‌بست و توافق گروه‌ها برای حل اختلافات و مذاکرات واقعی منجر شود و اگر لازم شد، نامزد پست نخست‌وزیری تغییر یابد. نامزد‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها «حیدرالعبادی» و «عبدالحسین عبطان» هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار