در دیدار وزیر علوم سوریه و رئیس دانشگاه مالک اشتر تأکید شد؛

لزوم تقویت روابط علمی مشترک ایران و سوریه

در دیدار وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه و رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت روابط علمی دو کشور تأکید شد.
کد خبر: ۵۳۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ - 17August 2022

سوریه بر لزوم تقویت روابط علمی مشترک با ایران تاکید کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در رأس هیأتی با سفر به سوریه و حضور در دمشق با «بسام ابراهیم» وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه  در این دیدار بر افزایش راه‌های ارتقای همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر تمایل کشورش برای تقویت روابط علمی مشترک نسبت به افزایش بورسیه تحصیلی، برگزاری سمینار‌ها و کنفرانس‌های علمی و تبادل تجربیات، ایده‌ها و تحقیقات مشترک تاکید کرد.

وزیر علوم سوریه به اهمیت بهره‌مندی از تجربیات علمی و فناوری متعلق به دانشگاه صنعتی اشتر و مراکز تحقیقاتی ایران و تلاش در زمینه انتقال فناوری به دانشگاه‌های سوریه اشاره کرد.

بسام ابراهیم همچنین بر اهمیت فعال‌سازی تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان دو طرف و گسترش آن‌ها برای تأمین منافع متقابل و احداث آزمایشگاه‌های علمی- تحقیقاتی و تبادل سفر‌ها و دیدار‌های کوتاه میان محققان تاکید کرد.

سردار تقی‌زاده نیز با اشاره به روابط دو کشور و برنامه‌های مختلف همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی، بر آمادگی ایران برای ارائه هرچه بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وی پیشرفت‌های ایران در زمینه هوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، محیط زیست، صنایع دارویی و شیمیایی، ماهواره و فناوری‌های نظامی، خودکفایی و تامین نیاز‌های داخلی خود را تشریح کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار