پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور؛

آزادگان هیچ‌گاه متعلق بـه یک مقطع از تاریخ نیستند

سرهنگ «رکن‌الدینی» با صدور پیامی سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.
کد خبر: ۵۳۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سرهنگ «رضا رکن‌الدینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان، با صدور پیامی سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردندبعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکرده ‏اند. (سوره احزاب ؛ آیه ٢٣)

آزادگان، هیچ‌گاه متعلق بـه یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند،چرا که پیام و سیره آنان، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی اسـت کـه برای همیشه ماندگار است و در هر زمان و مکانی می توان از آن بهره جست.

در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در بین كینه توزی دشمنان و تلخ كامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال میهن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

آزادگان بسیاری از شکنجه ها و بیماری‌های جسمی و روحی را به جان خریدند تا سرزمینشان ایران، انقلابشان و امامشان (ره) همیشه سربلند باشد.

آنان نشان دادند مردانی بودند که در نبرد با دشمنان از همه چیزشان گذشتند؛ جوانی‌شان را در زندان‌های بعثی گذراندند و روزهای سخت را به امید دیدن مادر و فرزند و برادر و خواهرشان گذراندند.

بدون تردید آزادگان دلاور، گنجینه‏ های ارزشمندی هستند که با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس ‏گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‏ ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز برای همه آزادگان سرافراز کشورمان آرزوی توفیق و سلامتی کرده و برای آنها بهترین ها را آرزومندم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار