بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی به‌مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور؛

استقامت آزادگان زمینه‌ساز صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها شد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای، با تجلیل از ایثارگری‌های آزادگان دفاع مقدس، استقامت این اسوه‌های صبر و استقامت را زمینه‌ساز صدور آرمان‌ها و پیام الهی انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها دانست.
کد خبر: ۵۳۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای، ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ. بر آنان که گفتند پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند، فرشتگان فرود می‌‏آیند که مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتی که وعده داده بودند، بشارت است». (سوره فصلت، آیه ۳۰)

۳۲ سال پیش در چنین روزی یکی از شکوهمندترین وقایع تاریخ این مرز و بوم رقم خورد؛ روزی پرافتخار که آزادگان سرافراز و مقاوم ما پس از ایستادگی بی‌بدیل خود، حصار اسارت را شکستند و سربلند به میهن اسلامی بازگشتند.

دفاع مقدس تجلی عینی رشادت‌ها و دلیرمردی‌های دلاورمردان و شیرزنانی است که نه‌تنها هشت سال با تمام وجود از هستی خویش گذشتند و در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و او را به زانو درآوردند؛ بلکه تا سال‌ها سختی‌های فراوان دیگری را به جان خریدند و پای آرمان و باور عمیق خود ایستادند که نمونه درخشان آن، استقامت جانانه آزادگان عزیز در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق است.

در عظمت کار آزادگان همین بس که امام خمینی (ره) در درباره آن‌ها فرمودند: «اسرا در چنگال دژخیمان، خود سرود آزادی‌اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‌کنند» و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند: «سال‌هاى مجاهدت خاموش و دشوار آزادگان عزیز ما در اسارتگاه‌هاى عراق، از جمله‌ مقاطع فراموش‌نشدنى تاریخ پرشکوه ما است. لحظه‌لحظه‌ آن‌روز‌ها و شب‌هاى فراموش نشدنى، سرشار از درس و خاطره و افتخار است».

امروز نیز کشور عزیزمان به برکت همین ایستادگی‌ها و ازخودگذشتگی‌های آزادگان و دیگر ایثارگران دوران دفاع مقدس به اوج خودباوری و اتکای به درون در همه ابعاد شکوفایی و پیشرفت دست یافته و به یمن همین استقامت است که آرمان‌ها و پیام الهی انقلاب اسلامی از مرز‌ها کشور فراتر رفته، تا جایی که تمامی ملت‌های مظلوم جهان با تأسی از پیام انقلاب اسلامی ما، برای مبارزه با ستمگران و استکبار جهانی به پا خواسته‌اند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گران‌قدر مکتب حماسه و ایثار در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، خجسته سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان عزیز به میهن اسلامی را خدمت تمامی آزادگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه آزادگان صبور و ایثارگر استان تبریک عرض نموده و از خداوند منان سلامتی این پیشروان عرصه ایثار و شهادت و نیز توفیق خدمت‌گزاری به آن‌ها را تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) آرزومند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها