مادر سردار شهید «حسن دشتی» آسمانی شد

«نصرت دشتی رحمتآبادی» مادر بزرگوار سردار شهید «حسن دشتی» دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 17August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حاجیه «نصرت دشتی رحمت آبادی» مادر بزرگوار سردار رشید اسلام شهید حاج «حسن دشتی» دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر شهید عصر پنجشنبه ۲۷ مرداد در گلزار شهدای رحمت آباد تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

دشتی رحمت‌آبادی، فرزند جواد و متولد رحمت‌آباد یزد است. وی در کودکی به فراگیری قرآن پرداخت. دوره ابتدایی را در دبستان زمردی گذراند. سپس در مدرسه راهنمایی کیخسروی یزد تحصیل ادامه داد.

در دوران انقلاب جزو نخستین گروه‌های انقلابی بود که در راهپیمایی‌ها شرکت داشت و در تشکیل جلسه‌های مخفیانه سیاسی، مذهبی پیشگام بود. همچنین در جلسه‌های شبانه مسجد حظیره حضوری فعّال داشت و کتابخانه کوچکی را در مسجد محل احداث کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی گشت‌های شبانه همکاری کرد.

در ۱ مرداد ۱۳۵۹ عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به مدت شش ماه به حفاظت از بیت امام (ره) پرداخت. آنگاه به یزد بازگشت و معاونت تدارکات سپاه را بر عهده گرفت.

وی سپس در سمت جانشین فرمانده سپاه پاسداران فعالیت کرد. وی در ۱۳۶۱ شبه جبهه‌های آبادان و سوسنگرد اعزام شد و پس از شکست حصر آبادان به فرماندهی سپاه و بسیج بافق منصوب شد و دوره عالی سپاه و جنگ را در دانشگاه امام حسین (ع) گذراند. پس از عملیات بدر، ریاست ستاد تیپ ۱۸ الغدیر را به عهده گرفت و در عملیات های خیبر، والفجر ۸، قدس ۵ و کربلای ۴ حضور یافت و چند مرتبه مجروح شد. طراحی عملیات قدس ۵ از فعالیت‌های اوست.

دشتی در عملیات کربلای ۵ براثر اصابت ترکش توپ به شهادت رسید و در گلزار شهدای رحمت آباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار