آزاده دوران دفاع مقدس:

جبهه‌های جنگ سراسر از معنویت بود

«جامه‌بزرگ» گفت: هر چه در جبهه‌ها بود، همه معنویت بود و رزمندگان و مردم در جبهه‌ها و در شهرها و روستاها حامی یکدیگر بودند. روحیه‌ای که امروز کمتر دیده می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ - 17August 2022

جبهه‌های جنگ سراسر از معنویت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محسن جامه‌بزرگ» آزاده و راوی کتاب «ملازم اول؛ غواص» در نشست معرفتی «بازگشت پرستوها» که توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: همه مردم ایران و به ویژه حضرت امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی حضور داشتند و باید بر این نقش هم تأکید ویژه کرد.

وی افزود: پیر زنی که کوپن خود را دریافت و به جبهه هدیه می‌کرد، نقش بزرگی در این جنگ نابرابر که بر ما تحمیل شده بود، داشت. صبر و استقامت مردم بزرگ ایران، پشتیبان رزمندگان بودند.

جامه‌بزرگ خاطرنشان کرد: از اتفاقات و رویدادهای آن روز فیلم‌های بسیاری می‌توان ساخت. البته در برخی از فیلم‌ها، بعضی از مسائل جدی گرفته نمی‌شود و به سادگی از آن می‌گذرند و برخی از فیلم‌ها نیز مشمئز کننده است.

وی متذکر شد: هر چه در جبهه‌ها بود، همه معنویت بود و رزمندگان و مردم در جبهه‌ها و در شهرها و روستاها حامی یکدیگر بودند. روحیه‌ای که امروز کمتر دیده می‌شود.

آزاده و راوی کتاب «ملازم اول؛ غواص» با بیان اینکه در این کتاب سعی ما بر این بود که واقعیت‌ها را بیان کنیم، گفت: در واقع می‌شود عراقی‌ها را به چند دسته تقسیم کرد. بعثی‌های که گوش به فرمان کامل صدام بودند و مردم عادی که به دو دسته تقسیم می‌شدند برخی ناآگاه و برخی نیز شیعه بودند. در آن زمان به شکلی نشان داده بودند که ما به کشور آنها تجاوز کردیم. اما بخش دیگر شیعه بودند.

وی به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: یک سرباز عراقی شیعه از ما در بیمارستان مراقبت می‌کرد که مقلد حضرت امام بود و به ما محبت بسیاری داشت. از او پرسیدیم که چرا خود را برای کمک به ما به خطر می‌اندازد و او پاسخ داد که دو بسیجی ایرانی پس از انجام عملیات که اسیر شده بود به او رسیدگی و سپس آزادش می‌کنند. در حالی که باور نمی‌کرد این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار