ژنرال آمریکایی: با کمک امارات با تهدید‌های پهپادی مقابله می‌کنیم

فرمانده تروریست‌های سنتکام از همکاری با امارات برای مقابله با آنچه «تهدید‌های پهپادی» خوانده شده، خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ - 17August 2022

با کمک امارات با تهدید‌های پهپادی مقابله می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال «اریک کوریلا» فرمانده تروریست‌های سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده) در خاورمیانه اظهار داشت: امارات و ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات جدید منطقه از جمله استفاده از «پهپاد» توسط برخی نیرو‌های نیابتی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به نوشته شماره چهارشنبه «خلیج تایمز»، ژنرال کوریلا که به امارات متحده عربی رفته است، گفت که در مورد فرصت‌های افزایش همکاری نظامی بین نیرو‌های مسلح دو کشور گفت‌وگو کرده است.

ژنرال کوریلا با تاکید بر اهمیت مشارکت نظامی آمریکا و امارات گفت که سنتکام قاطعانه به ثبات در منطقه متعهد است.

فرمانده تروریست‌های سنتکام افزود: «ژنرال محمد ثانی الرومیثی، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح امارات متحده عربی و من در بسیاری ازموضوعات نگران‌کننده و بسیاری از اهداف مشترک هستیم؛ به عنوان مثال، ما هر دو به دنبال دفاع برابر حملات پهپاد‌ها به نیرو‌های خود هستیم. این حوزه‌ای است که ما باید در آن به پیشرفت خود ادامه دهیم؛ زیرا فناوری پشت این حملات همچنان در حال بهبود است. گفت‌وگو‌های من بر پایه استحکام پیوند با نیرو‌های مسلح امارات متحده عربی بوده و این مشارکت در زمین، هوا و دریا آشکار است و از هر دو طرف توان بالقوه بالایی دارد.»

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت نظامی آمریکا و امارات گفت که سنتکام قاطعانه به ثبات در منطقه متعهد است.

در همین زمینه، سنتکام چندی قبل از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با امارات متحده عربی در خلیج فارس خبر داده بود. این رزمایش دریایی ۱۰ روزه مشترک در منطقه تحت پوشش سنتکام به نام «مدافع آهنی» برگزار شد. امارات متحده با وجود خرید‌ها هنگفن نظامی، کماکان نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکاست.

فرمانده تروریست‌های سنتکام اخیرا با رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی و کویت دیدار و درباره افق‌های همکاری نظامی و راهکار‌های حمایت و تقویت این همکاری‌ها گفتگو کرده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر ماه گذشته خود به عربستان سعودی اظهار داشته بود که ایالات متحده نباید اجازه دهد که چین یا روسیه از خلأ در خاورمیانه استفاده کنند و ادغام و نوآوری با نیرو‌های شرکا مانند نیرو‌های مسلح امارات متحده عربی نشان‌دهنده این تعهد است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار