جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع):

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، مکتب ایثار و شهادت است

سردار «افضلی» گفت: مردم ما ثابت کردند که دوستدار مکتب ایثار و شهادت هستند و رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی به خاطر همین مکتب است.
کد خبر: ۵۴۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 18August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی افضلی» جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، در یادواره ۱۰۱ شهید سرباز شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه بیش از ۳۰۰ شهید این شهرستان‌ها که حدود یک سوم آن‌ها شهدای سرباز هستند، اظهار داشت: واژه مقدس «سرباز» معنا و مفهوم ویژه‌ای در دین و آیین و اعتقاد و زبان بزرگان ما دارد و همه شهدا نقش سربازی را داشتند.

سردار افضلی افزود: افتخار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که گفت: به من بگویید «سرباز قاسم سلیمانی» و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده‌اند که دومین شخصیت جهان اسلام یعنی آقا امیرالمومنین (ع) در عین حالی که نامدارترین هستند، سرباز اسلام است و در گمنام‌ترین حالات رسالت سربازی را اجرا می‌کردند.

وی، تحقق حاکمیت الهی را آرزوی انبیاء و اولیاء و معصومین (ع) برشمرد و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را تحقق این آرزو عنوان کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) عصاره انبیاء و اولیای الهی و عصاره علویون و فاطمیون و حسینیان است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به رمز و راز ماندگاری شهدا، اظهار داشت: رمز و راز ماندگاری شهدا به خاطر انتساب آن‌ها به مکتب شهادت و مکتب ایثار و مکتب حسین بن علی (ع) و مکتب عاشوراست.

سردار افضلی خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با واقعه عاشورا، نهضت و قیام امام حسین (ع) تمام می‌شود؛ اما عاشورا نقطه آغازین بود و از همان لحظات اول با رسالت زینبی و پیام سیدالساجدین آقا زین العابدین (ع) از گودی قتلگاه، پیام مکتب امام حسین (ع) به دنیا عرضه شد.

وی، غوغای اربعین و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه ایران اسلامی و ۴۵ کشور دنیا را یادآوری کرد و افزود: ثبات امنیت و تمامیت ارضی کشور، یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی است که ریشه در مکتب عاشورا دارد.

سردار افضلی با اشاره به عشق و علاقه جوانان و نوجوانان به شهید حاج قاسم سلیمانی و اخلاص آن‌ها در مسیر انقلاب اسلامی، تأکید کرد: شهدا زنده‌اند و رسالت آن‌ها با شهادت ظاهری تمام نشده و رسالت شهدا ادامه دارد و جامعه نیز به بیدارگری شهیدان نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند که دوستدار مکتب ایثار و شهادت هستند و رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی به خاطر همین مکتب است.

سردار افضلی با اشاره به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح در زمینه ساخت تجهیزات گفت: قدرت بازدارندگی دفاعی کشور نتیجه عظمت ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار جهانی بوده که یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار