دبیر کمیته معارف شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد؛

قرابت بالای مدارس علوم و معارف اسلامی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

«جعفرآبادی» گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی بیشترین قرابت را با رسالت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند.
کد خبر: ۵۴۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ - 18August 2022

مدارس علوم و معارف اسلامی بیشترین قرابت را با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارندبه گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، «محسن جعفرآبادی» دبیر کمیته معارف شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، امروز (پنج‌شنبه) در نشست با مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، مسئول آموزشی مدارس شهید مطهری و مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان، اظهار داشت: تفاوت عمده مدارس معارف اسلامی با سایر مدارس، وابسته بودن مدارس معارف به برخی نهاد‌های دینی از جمله حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، جامعة‌المصطفی و جامعة‌الزهرا در سراسر کشور است.

وی مشارکت و همراهی آموزش و پرورش با نهاد‌های دینی و حوزه‌های علمیه را برای پیشبرد اهداف تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی مهم و ضروری دانست و افزود: برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

دبیر کمیته معارف شورای عالی آموزش و پرورش، داشتن حساسیت بالا در انتخاب مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی را خواستار شد و گفت: چنانچه مدیری بر خلاف اصول، ضوابط و معیار‌های لازم برای این نوع مدارس انتخاب شود، معلمان، دانش‌آموزان و برنامه‌ریزان مدارس علوم و معارف اسلامی به‌طور حتم از اهداف و چشم‌اندازی که برای آن‌ها ترسیم شده است، دور می‌شوند.

جعفرآبادی با بیان اینکه مدارس شهید مطهری و صدرا در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، عملکرد مدرسه شهید مطهری را در این استان مطلوب‌تر از مدارس صدرا عنوان کرد و ابراز داشت: کسب شش رتبه زیر ۵۰۰ در کنکور سراسری امسال توسط دانش‌آموزان مدارس شهید مطهری این استان، به تنهایی خود گواه این ادعاست.

وی کمبود فضای فیزیکی کلاس درس و خوابگاه برای دختران و همچنین نبود پایه دوره اول متوسطه ویژه پسران را دو مشکل عمده پیش روی مدارس شهید مطهری استان اعلام کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر به این نوع مدارس، تلاش می‌شود مشکلات آن‌ها به حداقل برسد و شاهد فضای آرام‌بخش برای درس و تحصیل دانش‌آموزان مستعد این استان باشیم.

دبیر کمیته معارف شورای عالی آموزش و پرورش از استقبال دانش‌آموزان استان کهگیلویه وبویراحمد برای ورود به مدارس علوم و معارف اسلامی خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۶۰ نفر از دانش‌آموزان گزینش شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها