مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

شخصیت شهید همدانی یک مکتب است

«صفدریان» گفت: شهید همدانی یک شخصیت بزرگ نظامی، سیاسی و فردی چند بعدی بود، که از شخصیت وی می‌توان به‌عنوان یک مکتب نام برد؛ فردی که در راه شهدا و راه و مرام امام خمینی (ره)، ذوب شدن در ولایت فقیه اندیشه و سلوکش بود.
کد خبر: ۵۴۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 18August 2022

آزادگان در دوران اسارت در کنار هم خوش درخشیدندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «مجید صفدریان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در کنگره ملی و همایش سراسری «الماس‌های درخشان» که به‌مناسبت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، از ۲۶ مرداد به‌عنوان روزی به یادماندنی و پر شور یاد کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع آزادگان و خطاب به آن‌ها فرمودند: «شما برادران عزیز گوهر‌های بازیافته از ذخیره ایمان در جمهوری اسلامی هستید، دوران اسارت انسان‌های بااستعداد را تبدیل به الماس‌های درخشان کرده است»؛ لذا با بررسی سختی‌هایی که شما در دوران اسارت تحمل کرده‌اید، به حکمت کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی پی خواهید برد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره سختی‌های دوران اسارت، ادامه داد: لحظه آزادی از اسارت شیرین است؛ اما جدا شدن از دوستانی که سال‌ها شب و روز کنار هم زندگی می‌کردند و جاگذاشتن رفقایی که در اسارت به شهادت رسیدند و پس از بازگشت، خانواده‌های آن‌ها جویای شهدای‌شان بودند، باعث شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آزادگان به‌عنوان «الماس‌های درخشان» یاد کنند.

صفدریان با بیان اینکه مقاومت، ایستادگی، ایثار و ازخودگذشتگی آزادگان همچون الماس، مثال‌زدنی است و آزادگان در اسارت، در کنار هم زیبا درخشیدید، خطاب به آزادگان تاکید کرد: الماس در واژه یونانی تسخیرناپذیر معنی شده و شما در اسارت بدین‌گونه بودید و در واقع شما‌ها بعثی‌ها را در اسارت به اسارت در آوردید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان افزود: در تمدن‌های باستان، الماس نماد تعهد، خلوص و وفاداری بوده که همه این ویژگی‌ها در آزادگان وجود دارد و امروز هم تعهد و وفاداری آن‌ها نسبت به نظام و انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی باقی مانده است.

وی با اشاره به اتفاقات جامعه، عنوان کرد: در جامعه‌ای که یک نفر به خود اجازه می‌دهد به شهید عزیز ما توهین کند، همه ملت ما به ویژه آزادگان، جانبازان، خانواده‌های شهدا که جان و جوانی را در دفاع از انقلاب اسلامی و راه شهدا و امام و حمایت از ولی‌فقیه دادند، در دهان این او می‌زنند و اجازه نمی‌دهند کسی به مسیر شهدا اهانت کند.

صفدریان با اشاره به خصوصیات شهید همدانی خاطرنشان کرد: شهید همدانی یک شخصیت بزرگ نظامی، سیاسی و فردی چند بعدی بود، که از شخصیت وی می‌توان به عنوان یک مکتب نام برد؛ فردی که در راه شهدا و راه و مرام امام خمینی (ره)، ذوب شدن در ولایت فقیه اندیشه و سلوکش بود.

وی تاکید کرد: ایثارگران ما و آزادگان عزیز اجازه نمی‌دهند کسی در این مملکت به راه امام و شهدا توهین کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار