استاندار یزد تأکید کرد؛

ضرورت چاپ کتاب «تاریخ توصیفی نقش یزد در دوران دفاع مقدس»

«فاطمی» بر ضرورت پیگیری چاپ کتب دفاع مقدس به‌ویژه کتاب «تاریخ توصیفی نقش یزد در دوران دفاع مقدس» و همچنین برنامه‌ریزی ابتکارانه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های استان یزد تأکید کرد.
کد خبر: ۵۴۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ - 18August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس زارع» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و جمعی از مسئولان دستگاه‌ها، در سالن «کوثر» استانداری یزد برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از حمایت‌های استانداری یزد از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تشکر کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، چاپ ۶۰ عنوان کتاب در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد قرار گرفته است که ۵۰ درصد از آن‌ها در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرهنگ زارع افزود: ۸۵ یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در استان یزد وجود دارد که تعداد ۱۶۶ شهید گمنام در این یادمان‌ها به خاک سپرده شده‌اند و تعداد زیادی از این یادمان‌ها نیازمند پیگیری، مرمت و تکمیل هستند.

استاندار یزد نیز در این نشست، بر ضرورت پیگیری چاپ کتب دفاع مقدس به‌ویژه کتاب «تاریخ توصیفی نقش یزد در دوران دفاع مقدس» و همچنین برنامه‌ریزی ابتکارانه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های استان تأکید کرد.

تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ستاد تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برای تجلیل از کلیه رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در استان یزد همزمان با مراسم سراسری تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت، گزارش هزینه کرد سفر ریاست جمهوری که به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد تعلق گرفته بود و تکمیل یادمان شهدای گمنام سراسر استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از مصوبات این جلسه بود.

در این نشست همچنین مصوب شد تا تمام فرماندارن تا پایان سال نسبت به تکمیل یادمان شهدای سراسر استان اقدام کنند. پیگیری اعتبارات، تکمیل محتوا و نیروی انسانی فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد نیز از دیگر مصوبات این نشست بود که مورد تاکید استاندار قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها