با حضور سردار نجاتی

یادمان شهدای گمنام گلبهار افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس حرم مطهر شهدای گلبهار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 04October 2015

یادمان شهدای گمنام گلبهار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار اکبر نجانی، مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی،خانواده شهدا و مسئولین اجرائی شهر چناران و گلبهار، یادمان شهدای گمنام گلبهار افتتاح شد.

در این مراسم سردار نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: ایثار و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، موجب مأیوس شدن دشمنان و مانع از رسیدن آنان به اهداف پلیدشان که نابودی ارزشهای اسلامی و انقلابی بود، شد.

وی تصریح کرد: دستیابی دشمنان انقلاب و اسلام به اهداف شومشان در گرو فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از فرهنگ ایثار و شهادت است که فرهنگ ایثار و شهادت باید در تمامی عرصههای مختلف نهادینه شود.

سردار نجاتی افزود: باید هفته دفاع مقدس را مقدس شمرد و رزمندگان اسلام با بیان خاطرات و رشادتهاو شهامتهای خود در دوران هشت سال دفاع مقدس نسل جدید را نسبت به این دوران آشنا سازند تا از این طریق قدردان انقلاب و ارزشهای دینی باشند.

وی خاطر نشان کرد: از برکت خون شهداء است که ما در تمام دنیا سرافراز هستیم و اگرما شاهد بیداری اسلامی در اقصینقاط دنیا هستیم مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس میباشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد مروج گفت:شهدای هشت سال دفاع مقدس خیر و برکت جامعه اسلامی میباشند و جوانان ما باید شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر شهداء را فراموش کنیم دشمن بر جامعه اسلامی نفوذ خواهد کرد و اگر دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود ناتوان است بخاطر این است که فرهنگ ایثار وشهادت برجامعه ایران حکمفرما است و هدف از افتتاح این یادمان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مراسم بهره برداری از یادمان شهدایگمنام با اشاره به ویژگیهای طرح گفت: این یادمان در محوطه پارک چهار هکتاری ورودی شهر گلبهار و با هزینه ۱۴ میلیارد ریال ساخته شده است.یادمانشهدای گلبهار با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی داری سقفی گنبدی شکل و چهار درب ورودی با زیر بنای آن ۶۰ متر مربع است.

شایان ذکراست در سیزدهم آذرماه سال ۱۳۹۰ مصادف با هشتم محرم پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر گلبهار به خاکسپرده شد. در مهرماه سال 1393 براساس آزمایش DNAهویت یکی از این شهدایوالامقام مشخص شد. این پیکر مطهر مربوط به حسین زارع عاشق آبادی اهل اصفهان بود.شهیدحسین زارع عاشق آبادی در سن ۱۷ سالگی در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود. با مشخص شدن هویت این پیکر مطهر، خانواده این شهید عزیز از انتقال پیکر او به اصفهان خودداریکردند و این شهید عاشقآبادی میهمان مردم گلبهار شد.

در پایان این مراسم از مادر شهید حسین زارع توسط سردار نجاتی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار