رئیس مجلس شورای اسلامی:

دشمنان دو جنگ شناختی و اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کردند/ شباهت عملیات رمضان به واقعه کربلا

«قالیباف» گفت: دشمنان جمهوری اسلامی چون آن را در راستای منافع و روحیه استکباری خود نمی‌بینند، دو نوع جنگ را بر ما تحمیل کردند که یکی جنگ شناختی و دیگری جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۵۴۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 18August 2022

دشمنان دو جنگ شناختی و اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کردند/ شباهت عملیات رمضان به واقعه کربلابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، شامگاه امشب در دومین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان اظهار داشت: تک‌تک این مناسبت‌ها برای ما درس و یادآوری است و در خصوص عملیات رمضان، این جمله شهید سلیمانی که فرمودند نزدیک‌ترین عملیات به کربلا بود، به دلیل شرایط فضایی حاکم در این عملیات بود که بخشی از رزمندگان در محاصره تا آخرین نفس با لب‌های تشنه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه عملیات رمضان بعد از فتح خرمشهر بود، افزود: اگر شما به سال‌های اواخر دهه شصت نگاه کنید، آنهایی که با انقلاب و اسلام دشمن بودند؛ می‌گفتند که چرا جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم و حرفشان این بود که دشمن بعثی عقب نشینی کرده، در شرایطی که‌ در واقعیت رژیم بعثی عقب نشینی نظامی انجام نداده بود.

قالیباف ادامه داد: بعد از حذف بنی صدر که اعتقاد به مبارزه نداشت، تغییر در باورها اتفاق افتاد و رزمندگان مبتنی بر سنت‌های الهی و مکتب قرآنی جنگیدند و دشمن وقتی این قدرت را دید یک عقب نشینی تاکتیکی انجام‌ داد و از خاک مهران عقب رفت، چون می‌دانست یک ماه بعد با توان رزمندگانی که از دل مردم به میدان جنگ آمده بودند نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: در روزگاری که عده‌ای به دنبال محکوم کردن رزمندگان بودند، شهدای رمضان برای اولین بار به آزاد کردن نقاط کلیدی و دور کردن ارتش دشمن پرداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با تحلیل، باورهای غلط و روایت‌های غلط سعی در تحریف مسیر رزمندگان داشتند، گفت: رزمندگان با باورهای اصیل برخاسته از مکتب قرآن آگاهانه حرکت کردند و در برابر ظلم ایستادند و این جزیی از فرهنگ و باورهای اسلامی ما است.

وی با اشاره به روحیه آرامش‌بخش شهید همدانی در عملیا‌ت‌ها گفت: شهید همدانی در شرایط بحرانی مقاوم، صبور و با طمانینه بود و رزمندگان را همراهی می‌کرد.

قالیباف با اشاره به حضور مردم در دوران دفاع مقدس گفت: با حضور مردم در میدان این موفقیت با عظمت نصیب ما شد و امروز مرزهایمان تا مرزهای رژیم صهیونیستی که جبهه مقاومت است پیش رفته است.

وی عنوان کرد: امروز کسانی پیدا می‌شوند که به شهدای مدافع حرم تعرض می‌کنند و این خاک پاسیدن به صورت آفتاب است و این حرکت همان رفتارمنافقینی است که در برابر خدا مردود شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شهدای مدافع حرم، اول از امنیت ملی کشور دفاع کردند و اگر با داعش نمی‌جنگیدیم امروز باید در تک تک شهرها می‌جنگیدیم تا ناموسمان را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه شهدایی همچون شهید سلیمانی، شهید همدانی و شهید سلگی چهل سال جز مجاهدت کاری نکردند، گفت: این شهدا برای دفاع از مسلمانان و حفط عزت و عظمت ایران اسلامی تمام تلاش خود را کردند.

قالیباف با بیان اینکه جنگ همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی چون آن را در راستای منافع و روحیه استکباری خود نمی‌بینند، دو نوع جنگ را بر ما تحمیل کردند که یکی جنگ شناختی و دیگری جنگ اقتصادی است.

وی عنوان کرد: جنگ شناختی را در بستر رسانه ها انجام می‌دهند، همانند عملیات رمضان که برخی به دنبال ایجاد تردید در بین رزمندگان بودند؛ امروز هم سعی دارند با روایت‌های غلط مردم را مایوس کنند و در این جنگ، جهاد تبیین مهم است و باید روایت اول را ما انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن با تحریم‌های ظالمانه به دنبال جنگ اقتصادی است که امروز بر مردم ما تحمیل کردند، که ما در مجلس انقلابی اولین چیزی که در مواجهه با این جنگ تصویب کردیم قانون رفع تحریم‌ها بود ولی در آنجا مشخص کردیم که اجازه زیاده‌خواهی به دشمنان نخواهیم داد و زیر بار زور آنان نمی‌رویم.

وی با بیان اینکه مشکل ما با رفع تحریم حل نخواهد شد، خاطر نشان کرد: ما باید به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم؛ یعنی باید خود را در حوزه اقتصادی قوی کنیم، ما اگر می‌خواهیم راه شهدای روز قدس همدان، شهدای عملیات رمضان و شهید همدانی و سلیمانی‌ها را ادامه دهیم باید در جهت خنثی سازی تحریم‌ها و احیای اقتصاد، با همان روحیه دفاع مقدس و متکی بر سنت‌های الهی حرکت کنیم.

قالیباف متذکر شد: یکی از راه‌های مبارزه با فساد، مردمی کردن اقتصاد است؛ ما دو نوع منابع در کشور داریم که منابع انسانی و منابع مادی است و باید از این منابع استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جوانان امروز باید پیشتازان و پیشاهنگان این جنگ شناختی و اقتصادی باشند و در کنار هم و دست به دست هم کار کنیم تا ثبات اقتصادی را در کشور برقرار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها