استاد حوزه علمیه قم:

آحاد ملت و رسانه ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت دارند

استاد حوزه علمیه قم در مراسم یادواره مشق عشق گفت: امروز آحاد ملت ما و رسانه ها مسئول انتقال اخبار رزمندگان اسلام و ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان هستند.
کد خبر: ۵۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ - 04October 2015

آحاد ملت و رسانه ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در مراسم پنجمین شب یادواره شهدای مشق عشق با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) خطاب به شخص دعا کننده خاطرنشان ساخت: بهترین حاجت این است که خون تو در راه خدا بر روز زمین ریخته شود و بهترین استجابت خداوند در حق بندگان، شهادت است.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز ملت ما مسئول انتقال اخبار رزمندگان اسلام و ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان انقلاب است.

کارشناس مسائل مذهبی برنامه سمت خدا ادامه داد: امروزه یادواره های شهدا تنها انتقال دهنده فعال مفاهیم دفاع مقدس هستند و رسانه ها باید بیش از این بر انتقال اخبار حوزه ایثار و شهادت اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری برنامه روایت فتح اضافه کرد: بعد از شهید آوینی کسی نیامده که در قالب روایت فتح و با هنری خاص، دفاع مقدس را رسانه ای کند.

حسینی قمی بهترین نمونه تجلیل از خانواده شهدا و یادبود شهدا را برگزاری مراسم یادواره شهدا داانست و افزود: در تمام رسانه ها باید فضای ایثار و جهاد و شهادت به مخاطبان و عموم مردم انتقال داده شود.

وی با بیان این نکته که شهید چمران الگوی جهاد، ایمان، اخلاص و علم است، افزود: امروز بالاترین جهاد جوانان جهاد علمی است و هر قدمی برای عزت علمی برداریم باعث استقلال و عزت ایران اسلامی خواهد شد.

سخنران مراسم در پایان با اشاره به فاجعه اسفناک منا در عربستان و انتقاد از کارشکنی آل سعود، ابراز کرد:  فاجعه بزرگی رخ داده و رژیم سعودی بجای تمرکز در خدمت رسانی به زائران در یمن مشغول کشتار مردم مظلوم است.

وی تصریح کرد: کسانی که روز عرفه را درک کرده و پاک شدند و در حال احرام کشته شدند، به فرموده پیامبر اکرم(ص) در آخرت لبیک گویان در پیشگاه حق حاضر می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار