استاندار زنجان درخواست کرد؛

شهرداری زنجان در اربعین پشتیبانی کند نه موکب‌داری

«افشارچی» با اشاره به استقرار موکب شهرداری زنجان، گفت: از شهرداری این انتظار می‌رود که از موکب‌ها پشتیبانی کند، تا اینکه بخواهند مستقیم موکب‌داری کند.
کد خبر: ۵۴۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ - 19August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «محسن افشارچی» در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کمیته‌های ستاد اربعین استان اظهار کرد: کمیته‌ها اقدامات انجام شده خود را به صورت گزارش مکتوب در اختیار ما قرار بدهند که احیانا اگر تعارض و ناهماهنگی وجود داشته باشد، مشخص و رفع شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصل مسئله اربعین، در حال حاضر برای نظام جمهوری اسلامی، این است که اربعین یک ابزاری است که تمامی شیعیان معتقد به مسیر امام حسین (ع) را کنار هم جمع می‌کند، گفت: همانطور که می‌دانید برای دولت این مسئله از اهمیت خاصی برخوردار است و چند وقتی است که وزیر کشوربا یکی از معاونان هر ماه یک بار در راستایی بررسی اجرای برنامه‌ها در مرز حضور می‎‎‌یابند.

وی با بیان اینکه از سه ماه پیش از هر استان یک نماینده در استان‌های مرزی جمع شدند برای اینکه تصمیم بگیرند که برنامه‌ها چطور باید اجرا شود، ادامه داد: مسئله اربعین یک مسئله حاکمیتی است، اگر برخی از کمیته‌ها در جلسه حضور ندارند این را باید بدانند که زیارت در جای خودش، ولی در کنار آن به مسئله توانمندسازی نظام و جبهه مقاومت هم باید به صورت ویژه توجه بشود تا ثابت کنیم از این طریق هم می‌توانیم استقلال خودمان را به رخ بکشیم.

افشارچی با تاکید بر اینکه نگاه‌مان به مسئله اربعین باید یک نگاه متفاوتی باشد چرا که در حال حاضر جزء واجبات است، عنوان کرد: ما امسال مشکل بهداشتی از جنس گرما زدگی داریم و نسبت به این مسئله باید حساسیت داشته باشیم، بنابراین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین استان باید قبل از اعزام زائران همه موارد را احصا و در اختیار زائران قرار دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه خیلی از مسایل از جمله سردرگمی زائران با اطلاع‌رسانی دقیق توسط این کمیته قابل حل است، تصریح کرد: اینکه زائران نقشه‌ای را در اختیار داشته باشند که بدانند موکب‌های زنجان در مسیر راهپیماییی کجای مسیر مستقر (لوکیشن) هستند، زائران می‌توانند به خدمات ارایه شده توسط موکب‌ها دسترسی راحتی داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان افزود: باید مشخص کنیم که ظرفیت فرستادن چند اتوبوس در روز را داریم و باید در این زمینه اطلاع رسانی درست و شفافی ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به استقرار موکب شهرداری زنجان، اضافه کرد: از شهرداری این انتظار می‌رود که از موکب‌ها پشتیبانی کند، تا اینکه بخواهند مستقیم موکب‌داری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار