امام جمعه زنجان:

کار خبرنگاران جهاد تبیین است

حجت الاسلام «خاتمی» گفت: برای خنثی کردن اقدامات دشمنان، خبرنگاران باید نقاط قوت را بگویند و امید را در جامعه تقویت کنند.
کد خبر: ۵۴۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 19August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین «شیخ‌علی خاتمی» در اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان با اشاره به اینکه خبرنگاری، شغل بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: دانستن، حق همه مردم است. دانایی امتیاز است و فرقی ندارد دانایی از طریق بیان یا از طریق قلم باشد و قرآن نیز سوگند یاد می‌کند که نشان می‌دهد خود قلم موضوعیت ندارد، بلکه آنچه که از قلم تراوش می‌کند بستر دانایی و آگاهی است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به جمله یکی از دانشمندان که «شهادت دو چهره دارد و خون و پیام چهره‌های شهادت است»، افزود: در واقعه عاشورا نیز چهره اول را امام حسین (ع) و یاران‌شان با خون رقم زدند و چهره دوم این روز رساندن پیام شهیدان به گوش مردم است که این وظیفه میراث‌داران شهیدان بوده و میراث‌دار مربوط به فکر، ایده، آرمان و اندیشه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به جمله معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» که اشاره به تبیین دارد، تصریح کرد: آن روز چهار نقطه در جهان مورد عنایت جهان اسلام بود؛ مکه به عنوان قبله مسلمانان، مدینه خاستگاه اعتقادی با مرقد پیامبر (ص) و مسجد شریف نبوی که پایه حکومت اسلامی در ۱۰ سال بود، نقطه بعدی کوفه بود که آخر از همه با معاویه بیعت کرد و شاید بیش از ۳۰ هزار شهید در راه دفاع از اهل‌بیت (ع) داده‌ است اما به قول مقام معظم رهبری، بصیرت مال کسی است که دوست و دشمن را بشناسد و بموقع و به اندازه اقدام کند اما این‌ها بموقع اقدام نکردند و چهارمین نقطه شام بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته رسانه نبود و مردم شام، اسلام را از زبان بچه‌های ابوسفیان یاد گرفته بودند، امام حسین (ع) دارو ندار و یار و یاورش در کربلا به شهادت رسیدند، سال ۶۱ هجری روز اول ماه صفر زمینه فتح شام و صدور اسلام اصیل و ناب فراهم شد، ادامه داد: دو اثر از پیام‌رسانان واقعه عاشورا وجود دارد. یکی‌ درباره سخنرانی امام سجاد (ع) است که در یک سخنرانی، بسیاری از فضیلت‌های امام علی (ع) را بیان می‌کنند و این همان جهاد تبیین است که رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند واجب است و دومین اثر سخنرانی حضرت زینب (س) در قصر معاویه بود. همچنین در پنجم ماه صفر یزید اسرا را که آوردندف رو به امام سجاد (ع) کرد و گفت من گفته بودم به حسین (ع) سخت بگیرند و او را نکشند، که دروغ گفت و تقصیر را به گردن دیگران انداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در مجموعه رسانه‌های استان نجابت دیده‌ام و کمتر مشاهده شده که روی زخم بنشینند، عنوان کرد: کار خبرنگاران جهاد تبیین است، جهاد به معنای تلاش مستمر برای رسیدن به هدف است و شما با دست خالی جهاد می‌کنید، این در حالی است که رسانه‌های خارجی که علیه ایران اسلامی فعالیت می‌کنند، بودجه زیادی دارند، به همین خاطر برای خنثی کردن اقدام دشمنان، شما خبرنگاران باید نقاط قوت را بگویید و امید را در جامعه تقویت کنید. همچنین انسجام خوبی نیز در استان در بین خانه مطبوعات، انجمن صنفی خبرنگاران و سایر مجموعه‌های مربوطه وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها