نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

آمریکا غیرقابل اعتماد است و باید تضمین اجرای برجام را بدهد

«مطیعی» گفت: به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا باید تضمین اجرای برجام در اختیار ایران باشد تا در صورت اجرا نشدن موارد توافق، ایران بتواند بدون دخالت سازمان ملل از تعهدات خارج شود.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 19August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی»  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار داشت: به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا باید تضمین اجرای برجام در اختیار ایران باشد تا در صورت اجرا نشدن موارد توافق، ایران بتواند بدون دخالت سازمان ملل از تعهدات خارج شود. 

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد افزود: مصدق با کمک مردم، مجلس و روحانیت نهضت ملی نفت را ایجاد کرد، اما آمریکا و انگلیس با کودتای خود او را از قدرت برکنار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دلیل این کودتا، اعتماد مصدق به آمریکا بود که نشان می‌دهد هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضرر کرد.

مطیعی بیان ‌کرد: اهانتی که سلمان رشدی در کتاب خود با عنوان «آیات شیطانی» که سال ۶۷ با حمایت آمریکا نوشت، باعث تولیدات بسیاری در راستای توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) شد.

وی افزود: جوان لبنانی الاصل که ۱۰ سال پس از حکم امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی به دنیا آمد، دست به اجرای این حکم زد.  

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان الماس تعبیر شدند، زیرا مانند الماس تحت سختی و فشار ارزشمندتر شدند.

مطیعی بیان کرد: از آزادگان می‌خواهم با بیان و انتشار خاطرات خود، نسل بعدی را از اتفاقات دفاع مقدس باخبر کنند.

وی افزود: هنوز عده‌ای درخصوص جدایی دین از سیاست حرف می‌زنند در حالی که تاریخ اسلام نشان می‌دهد این دو هرگز از هم جدا نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در پایان با گرامی‌داشت سی‌ام مرداد روز جهانی مسجد گفت: مساجد جایگاه ویژه‌ای برای بشر به ویژه در جوامع اسلامی داشتند و تاثیرات آن پیش و پس از انقلاب بر کسی پوشیده نیست. 

مطیعی تاکید کرد: امروز مساجد محله‌محور با ظرفیت و کارکردهای اجتماعی، تربیتی، عبادی و سیاسی ایجاد شده است و دستگاه‌های اجرایی باید این محل را هر چه بیشتر به تراز اسلامی برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار