امام جمعه بندرعباس:

کارکرد مسجد نباید به مسائل عبادی محدود شود/ مسئولین رابطه خود با مساجد را قطع نکنند

حجت‌الاسلام«عبادی‌زاده» با بیان این نکته که کارکرد مسجد نباید به مسائل عبادی محصور شود، گفت: علاوه بر نماز باید به مسائل دیگر در مسجد پرداخته شود چراکه مسجد محل اجتماع مسلمین است لذا هر چه بتوان کارکرد مسجد را افزایش دهیم، بار حاکمیت را کم کردیم.
کد خبر: ۵۴۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 19August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور پرشور مردم در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، با اشاره به سلسله بحث‌های آسیب‌های اجتماعی در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: در خطبه‌های گذشته از ابعاد مختلف به موضوع عفاف و حجاب پرداخته شد.

وی با اشاره به الزامی بودن حجاب در حاکمیت سیاسی اسلام، عنوان کرد: اگر الزامات، بایدها و نبایدها را از حکومت‌ها گرفت، حاکمیت چطور می‌تواند اعمال حکمرانی بر اساس مکتب مورد نظر خود کند.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که الزامات حاکمیت متناسب با اقتزاعات هر جامعه است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی الزامات حاکمیت مطابق با دین است و حاکمیت بر اساس موازین دینی حکمرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به روز جهانی مسجد، بیان‌کرد: اولین پایگاه پیامبر اسلام در مسجد بود و اولین دستور حکومتی ایشان در مدینه نیز ساختن مسجد بود.

وی، با ذکر این نکته که مسجد در دوران پیامبر اسلام کارکردهای حاکمیتی داشت، خاطرنشان کرد: مردم در نقاط مختلف مسجد با اقشار مختلف مردم گفتگو می‌کردند و به امورات می‌پرداختند.

امام جمعه بندرعباس، با بیان این نکته که کارکرد مسجد نباید به مسائل عبادی محصور شود، گفت: علاوه بر نماز باید به مسائل دیگر در مسجد پرداخته شود چراکه مسجد محل اجتماع مسلمین است لذا هر چه بتوان کارکرد مسجد را افزایش دهیم، بار حاکمیت را کم کردیم.

وی عنوان کرد: به مسئولین سفارش می‌کنم که رابطه خود را با مساجد قطع نکنید‌. مدیران با معاونین خود می‌توانند در مساجد حضور پیدا کنند و مشکلات مومنین را حل و فصل کنند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته مسجد دارای دو جنبه معنوی و حاکمیتی دارد، تصریح کرد: از دستگاه‌هایی که در نماز جمعه میز خدمت برگزار می‌کنند قدردانی می‌کنم چراکه این مهم به افزایش کارکرد مسجد کمک می‌کند و باید گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده. با ذکر این نکته که یکی از افتخارات امروز ایران، دانشمندان متخصص جوان است، بیان‌کرد: امروز صنعت دفاعی ایران دشمن را غافلگیر کرده است و در شرایطی قرار داریم که دشمنان مبهوت مانده‌اند.

وی، با ذکر این نکته که هنوز مسائل زیادی در حوزه صنعت دفاعی افشا نشده است، خاطرنشان کرد: دنیا اقدامات بسیار بزرگی را از متخصصین حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواهد دید.

امام جمعه بندرعباس گفت: آن‌چیزی که امروز هیولای استکبار را رام و در بند کرده است، قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است. این قدرت محصول تلاش‌های عالمانه عزیزان ما در صنعت دفاعی است و برگ‌های برنده ما به صورت مستمر در حال نشان دادن است.

وی با اشاره به اقدام جسورانه نسبت به سلمان رشدی مرتد صورت گرفت، تصریح کرد: غربی‌ها طی سال‌های گذشته به بهانه آزادی بیان اسلام‌ستیزی را در دستور کار قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان‌کرد: دانشمندی در فرانسه در خصوص هولوکاست تحقیق علمی می‌کند اما توسط همین کشورهای مدعی آزادی بیان دستگیر می‌شود. اما در رابطه با جسارت و حتاکی به اسلام و مقدسات، به بهانه آزادی بیان سکوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجبار مسلمانان در برخی از کشورهای اروپایی برای کشف حجاب به هیچ عنوان با آزای بیان مطابقت ندارد‌.

امام جمعه بندرعباس، مذاکرات برجام را جنگ اراده‌ها دانست و گفت: دشمن در تلاش است تا اراده خود را به ما تحمیل کند اما دستگاه دیپلماسی ایران در برابر این امر ایستادگی می‌کند.

وی عنوان کرد: آن دوران که نوشته‌ای را برای امضا جلوی کشورهای شکست خورده قرار‌ می‌دادید و نام آن‌را معاهده می‌گذاشتید، گذشت. امروز اراده ملت ایران بزرگ و قوی است

امام جمعه بندرعباس، با بیان این نکته که مذاکره‌ای که منافع ملت ایران را تامین نکند بی فایده است، تصریح کرد: ملت ایران پیشنهادهای خود را مطرح کرده است و دشمن هم می‌داند که کشور به برجام‌گره نخورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها