شهید ترکمان: شهادت جهاد فی سبیل‌الله است

شهید سلیمان ترکمان در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «تنها راه سعادت ایمان و شهادت است و این جهاد نیز جهاد فی سبیل‌الله است.»
کد خبر: ۵۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ - 20August 2022

شهید ترکمان: شهادت جهاد فی سبیل‌الله است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.  

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید سلیمان ترکمان

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود بیکران بر بندگان خوب خداوند کریم از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم النبی محمد بن عبدالله (ص) و با سلام درود بر امامان پاک و معصوم مخصوصا آقا امام زمان (عج) و با سلام بر نایب بر حق ایشان و امید مستضعفین جهان و با سلام بر ملت قهرمان ایران به خصوص خانواده‌ای معظم شهدا و اسرا و جانبازان که واقعا افتخار بزرگی برای اسلام عزیز به جای گذاشتند و تنها راه امام حسین (ع) را دنبال می‌کنند و دین حق را یاری کردند.

خدا را شکر می‌کنم که این توفیق با برکت را به من داد که بتوانم وظیفه شرعی خود در حد توانم نسبت به اسلام و قرآن را انجام دهم.‌ای ملت شهیدپرور ایران هر کس در راه خدا و اسلام و راه دین شهید می‌شود مرده ندانید بلکه آنان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

این زمانی را که عازم جبهه هستم بهترین زمان عمرم می‌بینم و از خداوند تعالی تقاضا کردم مرا در راه حق و اسلام و در راه قرآن شهید بگرداند این آرزویم را از خدا می‌خواهم که به من ایمان عطا کند که فقط راه امام حسین (ع) را و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش را دنبال کنم وظیفه‌ام را نسبت به اسلام و قرآن انجام دهم و نسبت به ملت مظلوم ایران ادا کنم، هیچ چیزی در زندگی به جز شهادت آرزوی من پاسدار نیست و هیچ چیز نمی‌تواند گلوی تشنه مرا سیراب نماید بجز شهادت، شهادت و شهادت.

پدر و مادرم وصیت می‌کنم اگر انشاءالله در مسیر مقدس جهاد کشته شدم با خون ناچیزم درخت اسلام آبیاری شود، هر موقع به یاد فرزندتان افتادید به یاد فرزندانی باشید که بدن پاره پاره آن‌ها را پدر و مادرشان ندیده‌اند و الان چقدر مادران انتظار دارند که فرزندانشان بیایند و لذا شما هم منتظر من نباشید.

هر موقع به یاد من افتادید به یاد بدن سر جدای آقاعبدالله (ع) بیفتید که سرش را از بدن جدا کردند و حضرت زینب آمد بالای سر امام حسین (ع) دید که جنازه افتاده، ولی سر در بدن ندارد و پیکر را نشناخت.

من آمده‌ام تا با کفار مبارزه کنم و می‌خواهم راه شهیدان را ادامه دهم امیدوارم شما نیز راه خون سرخ امام حسین (ع) را دنبال کنید انشاءالله تا راه کربلای حسینی باز شود و همه مسلمانان برای زیارت قبر شش گوشه عازم شوند.

تنها راه سعادت ایمان، جهاد و شهادت است و این جهاد جهاد فی سبیل‌الله است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار