عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد؛

ضرورت راه‌اندازی جریان فعال تزریق امید در رسانه‌ها/ آرام‌سازی اذهان از طریق «جهاد تبیین» امکان‌پذیر است

«خلجی» گفت: در رسانه‌ها باید جریان فعال تزریق امید راه بیفتد؛ همچنین در مقابل موج سازمان‌یافته ضدامید، در گوشه گوشه کشور باید نشانه‌های امید برجسته شده و در مقابل چشم مردم گذاشته شود.
کد خبر: ۵۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 20August 2022

اصل متقاعدسازی و اقناع مخاطبان در دستور کار رسانه‌ها قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سپهر خلجی» عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز (شنبه) در گردهمایی روحانیون و مبلغان استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: اکنون دوره رسانه است؛ اما باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود؛ لذا باید به حوزه تبیین با نگاه دیگر و عمیق‌تر بنگریم.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، «جهاد تبیین» را یکی از مهم‌ترین وظایف امروز دانست و با تأکید بر اینکه روشن‌سازی و آرام‌سازی اذهان و دل‌های مردم از طریق «جهاد تبیین» امکان‌پذیر است، بیان داشت: در زمینه عدم تبیین و روشنگری باید خط‌شکنی کنیم و باید جسارت بیان، اشراف کامل بر اطلاعات و توان لازم را داشته و موقعیت‌شناس باشیم.

خلجی به کمرنگ شدن نقش دروازه‌بانی خبری و اطلاعاتی اشاره و توضیح داد: امروزه رسانه‌های خُرد جایگزین رسانه‌های بزرگ شده و عطش و سرعت بسیار بالایی برای تولید محتوا و زیست مجازی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در دوران عصر انسان رسانه شاهد پدیده ارتباط جمعی شخصی هستیم؛ به این معنا که یک فرد در آن طرف دنیا با گرفتن و انتشار یک عکس، ارتباط جمعی و جریان‌سازی می‌کند و هر فرد قابلیت این را دارد تا با کانال، وب‌سایت، وبگاه و سایر ابزار، جریان‌سازی کند.

خلجی با بیان اینکه در غرب، رسانه به‌عنوان یک وسیله و ابزار برای اثرگذاری بر جوامع به خدمت گرفته شده است، افزود: رسانه‌های جریان رقیب بر مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی و رویکرددانی اجتماعی هدف‌گذاری کرده است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، خطاب به مدیران اجرایی و رسانه‌ای، متذکر شد: باید متوجه باشید که جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی جبهه معارض قرار دارد که یک پایه ثابت آن رسانه و با هدف مدیریت ادراک است.

خلجی بر ضرورت در دستور کار قرار دادن اصل متقاعدسازی و اقناع مخاطبان تأکید و مطرح کرد: وظیفه ما امیدآفرینی در جامعه است،؛ زیرا آن‌قدر در زمینه مشکلات کشور اطلاع‌رسانی شده است که مردم تصور می‌کنند در کشور‌های خارجی همه‌چیز آرام و خوب است.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها باید جریان فعال تزریق امید راه بیفتد؛ همچنین در مقابل موج سازمان‌یافته ضد امید، در گوشه گوشه کشور باید نشانه‌های امید برجسته شده و در مقابل چشم مردم گذاشته شود.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت متذکر شد: از آن‌جایی که دشمن هم بر نقاط قوت و هم ضعف نظام کار می‌کند؛ بنابراین مدیران به‌ویژه روحانیون و طلاب باید در بیان مطالب و موضع‌گیری‌ها کمال دقت را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار