خطیب مسجدالاقصی:

قدس و مسجدالاقصی شرایط بسیار دشواری را سپری می‌کنند

شیخ صبری با تاکید بر اینکه شهر بیت‌المقدس اشغالی و مسجدالاقصی شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‌گذرانند، گفت: شعله‌های آتش در این مسجد هنوز خاموش نشده است.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 20August 2022

قدس و مسجدالاقصی شرایط بسیار دشواری را سپری می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی در اظهاراتی به مناسبت پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیدن این مسجد با تاکید بر اینکه شهر بیت المقدس اشغالی و مسجدالاقصی شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‌گذرانند، اظهار داشت: شعله‌های آتش در این مسجد هنوز خاموش نشده است و آتش اشغالگری همچنان الاقصی، قدس و شهروندان این شهر را می‌سوزاند.

وی افزود: آتش علیه الاقصی با یورش‌های مکرر شهرک نشین صهیونیست و مصادره اراضی فلسطینیان، یهودی سازی، بازداشت و آواره کردن شهروندان فلسطینی و اقدامات نژادپرستانه مسئولان رژیم صهیونیستی همچنان شعله ور است.

خطیب الاقصی با تاکید بر اینکه دفاع از قدس و مسجد الاقصی وظیفه هر مسلمانی است، افزود: این مکان مقدس اسلامی تنها با تلاش و جهاد در راه خدا آزاد خواهد شد.

شیخ عکرمه صبری ادامه داد: چنین خاطرات و درد‌هایی باید هر سال برای امت اسلام یادآوری شود تا دچار فراموشی نشود.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هر روز اقدامات خود را به طور بی سابقه‌ای علیه الاقصی و قدس اشغالی تشدید می‌کند، عنوان کرد: هدف مسئولان صهیونیست علیه مسجدالاقصی تحمیل واقعیت جدید و یهودی سازی آن است.

خطیب الاقصی، خواستار آگاهی بخشی به امت اسلامی در مورد قدس و الاقصی و زنده نگه داشتن مسئله فلسطین در میان جوانان و فرزندان امت و حمایت از شهروندان بیت المقدس شد.

بر اساس این گزارش، ۵۳ سال پیش یک صهیونیست افراطی به نام «دنیس مایکل روهان» مسجدالاقصی را به آتش کشید که این اقدام خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت. این یهودی افراطی در ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ میلادی و پس از گذشت دو سال از اشغال سرزمین قدس توسط صهیونیست ها، مسجدالاقصی را به آتش کشید. رژیم صهیونیستی از نخستین روز‌های اشغال بیت‌المقدس، اقدامات زیادی برای زدودن آثار و ماهیت اسلامی این شهر به عمل آورد که به آتش‌کشیدن شدن مسجدالاقصی از جمله اقدامات این رژیم برای محو هویت اسلامی قدس بود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار