مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

روز تشییع قربانیان فاجعه «منا»، برنامه‌های دهه فرهنگ استان فارس تعطیل می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با راه اندازی گذر هنر شیراز از سال قبل، باعث شد تا یادروز حافظ با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود.
کد خبر: ۵۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ - 30September 2015

روز تشییع قربانیان فاجعه «منا»، برنامه‌های دهه فرهنگ استان فارس تعطیل می شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، دکتر بهزاد مریدی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با تشریح برنامههای دهه فرهنگ و یادروز حافظ در سال جاری اظهار داشت: از سال قبل یادروز حافظ را گذر هنر را طی روزهای 10 تا 20 مهرماه آغاز کردیم که این مسئله باعث شد تا یادروز حافظ با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این برنامه به عنوان یک جشن ملی مطرح شود لذا کمی از حوزه نخبگی حرکت کرده و اقشار مختلف مردم را در برگرفته است.

مدیرکل ارشاد فارس از حضور گروههای هنری استانهای مختلف کشور در دهه فرهنگ امسال در شیراز و این که هر شب این دهه اختصاص به یک استان دارد که در آن شب برنامهها و هنرهای خود را معرفی میکنند افزود: امیدواریم سال آینده این جشن بهصورت بینالمللی و با حضور گردشگران و میهمانان خارجی برگزار شود.

مریدی با بیان اینکه هر شب این برنامهها از ساعت 18:30 تا ساعت 21 یا 22 برگزار خواهد شد، گفت: شنبه، 11 مهر اختصاص به خراسان شمالی و بجنورد، 12 مهر چهار محال بختیاری و شهرکرد، 13 مهر سیستان و بلوچستان و احتمالاً قشقاییها و بختیاریهای استان فارس، 14 مهر خراسان رضوی، 15 آذربایجان شرقی، 16 مهر بوشهر و در 17 مهر برنامهای تحت عنوان «1000 شاعر پارسیگوی» که در آن یک هزار شاعر خوب استان از تمام شهرستانهای فارس حضور دارند برگزار خواهد شد.

وی، حضور سفرا و رایزنهای فرهنگی برخی از کشورها را در این مراسم قطعی دانست و گفت: برنامههای یادروز حافظ در تمام شهرستانهای استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارشاد فارس در پایان خاطرنشان کرد: به رسم ادب و احترام به قربانیان فاجعه «منا» هر زمان که مراسم تشییع این عزیزان بخواهد انجام شود، ما قطعاً تمام برنامههای خود را لغو خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار