گرامیداشت شهدای فرمانده در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد برگزار شد

گرامیداشت فرماندهان شهید و جانباختگان حادثه‌ی منا در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ - 30September 2015

گرامیداشت شهدای فرمانده در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت آخرین روز از هفته دفاع مقدس و در روز "فرماندهان و دفاع مقدس" مراسمی در واحد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد تهران برگزار شد.

در این مراسم که نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و دانشگاه آزاد حضور داشتند، سردار "داود غیاثی راد" مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و استاد درس "آشنایی با معارف دفاع مقدس" این دانشگاه به بیان اهداف تدریس این درس در دانشگاهها پرداخت.

وی در ادامه به گرامیداشت یاد شهدای فرمانده و شهیدان فکوری، جهان آرا، نامجو، فلاحی و کلاهدوز پرداخت.

امیر خلیلی از خلبانان نیروی هوایی ارتش در ابتدا به تشریح تاریخچه نیروی هوایی در ایران پرداخت و برجستهترین خلبانان دفاع مقدس را معرفی کرد.

وی همچنین در این مراسم به تشریح عملیات H3نیروی هوایی پرداخت و نحوه شکست نیروی هوایی ارتش رژیم بعث در خلیج فارس و نقش سرلشکر شهید بابایی را بیان کرد.

امیر خلیلی در ادامه نقش سرلشکر بابایی در دفاع از خطوط لوله نفتی ایران و صدور نفت از جزیره خارک را مهم برشمرد.

این خلبان نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و پایان جنگ، تصریح کرد: امام خمینی(ره) هم فرماندهان و عملیاتها را راهبری کرد و هم پایان جنگ را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای خلبانان نیروی هوایی ارتش مصداق آیاتی از قرآن بود، شهید "عباس بابایی" شهید عید قربان را شهید اسوه این نیرو معرفی کرد.

در پایان این مراسم حاضرین با ادای احترام به جانباختگان حادثهی منا، فاتحهای را قرائت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار