رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همراهی دستگاه‌ها با بسیج افزایش یافته است

سرهنگ تیموری با بیان اینکه جایگاه بسیج در وزارتخانه‌ها و ادارات، تشریفاتی نیست، گفت: در ماه‌های اخیر همراهی دستگاه‌های مختلف با بسیج افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲ - 24August 2022

جایگاه بسیج در ادارات تشریفاتی نیست/ بسیج جای سلیقه‌ای عمل کردن نیستسرهنگ پاسدار «وحید تیموری» رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره برنامه‌های این سازمان در دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: بسیج چون در سطح دستگاه‌ها به‌عنوان نماینده انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، نباید هیچ غفلتی را مرتکب شود؛ به عبارت دیگر اوضاع ناخوشایندی که امروز در برخی دستگاه‌ها وجود دارد به دلیل غفلتی است که صورت گرفته است؛ البته در این رابطه همه مسئولیت‌ها بر عهده بسیج نیست، بلکه بسیج کمک‌کننده و بسترساز تحقق موضوع مورد اشاره است.

تیموری افزود: بسیج می‌تواند در انتصابات، کمک به پیشرفت کارها، افزایش معرفت دینی و اعتقادی کارکنان دستگاه‌ها کمک‌کننده باشد؛ در این‌خصوص هرچند متأسفانه همواره موانعی وجود دارد، اما بسیج می‌تواند با نگاه قدسی که امام راحل به آن داشتند در تحقق این موضوعات، اثرگذار باشد و این همان مطلبی است که باید توسط بسیج رخ دهد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها ادامه داد: مدیران عالی دستگاه‌های مختلف در انجام دستورات اعتقادی تکلیف دارند؛ اینکه امروز در برخی ادارات و دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد، ناشی از کم‌کاری در این حوزه است؛ بنابراین وقتی نمی‌توانند در این رابطه آنچه را که تکلیف است، انجام دهند، باید از ظرفیت بسیج استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر همراهی دستگاه‌های مختلف با بسیج افزایش یافته است، تصریح کرد: جایگاه بسیج در وزارتخانه‌ها و ادارات نه‌تنها تشریفاتی نیست، بلکه باید گفت که بسیج خود صاحبخانه است؛ اما متأسفانه تاکنون به نحوی رفتار شده که گویا بسیج در ادارات اضافه است؛ فارغ از اینکه چه کسی مسئولیت اداره دولت را دارد، باید گفت بسیج نگهبان انقلاب بوده و متعلق به هیچ جناح و دولتی نیست.

تیموری گفت: البته بسیج جای سلیقه‌ای عمل کردن هم نیست؛ چرا که در بسیج باید همه افراد و سلیقه‌ها را مد نظر داشت و بر اساس نظر فرمانده معظم کل قوا که مرزبندی را بر مبنای انقلابی و غیر انقلابی قرار دادند، عمل کرد. بسیج باید ظرفیت وزارتخانه‌ها و ادارات را به یکدیگر وصل کند.

رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها سپس عنوان کرد: بسیج در ادارات نباید فقط به داشتن تابلوی بسیج اکتفا کند، بلکه باید مأمنی برای مراجعه‌کننده باشد و هر کس اجحافی در حق خود ملاحظه کرد، برای پی‌گیری و احقاق حق خود به بسیج آن دستگاه مراجعه کند؛ این موضوع زمانی می‌تواند تحقق یابد که بسیج در وزاتخانه‌ها و ادارات فعال باشد و نسبت به موضوعات آن اداره، اشرافیت سازمانی داشته باشد.

تیموری با تأکید بر اینکه بسیج بی‌سواد، کم‌تحمل و بداخلاق به درد نمی‌خورد، عنوان کرد: فرد بسیجی که در ادارات به دنبال جایگاه سازمانی و اضافه‌کاری باشد، تبدیل به نیروی آن اداره می‌شود؛ به‌عنوان مثال چرا با وجود اینکه در دستگاهی بسیج وجود دارد، اما در آن دستگاه اختلاس صورت می‌گیرد؟ این‌چنین رویه‌هایی متأسفانه وجود دارد که در صدد اصلاح آن هستیم و حتماً هم اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار