وزیر کشور در اجلاس روسای آموزش و پرورش:

تاکید بیانیه گام دوم انقلاب به مقابله با جنگ نرم/ برای مواجهه با جنگ نرم باید مجهز باشیم

وحیدی با اشاره به اینکه جنگ نرم از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است که باید برای مواجهه با آن مجهز‌تر بود، گفت: بخش زیادی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه در جنگ نرم است.
کد خبر: ۵۴۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 22August 2022

تاکید بیانیه گام دوم انقلاب به مقابله با جنگ نرم/ برای مواجهه با جنگ نرم باید مجهز باشیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، احمد وحیدی وزیر کشور در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: راه برون رفت از هرگونه عقب‌ماندگی تزکیه و تربیت است.

وحیدی با طرح این سوال که چرا نظام‌های آموزشی در همه کشورها اهمیت زیادی دارند گفت: در الگوی توسعه محورهای مختلفی وجود دارد؛ در الگوی توسعه اسلامی محور توسعه انسان است و وقتی که در الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی انسان محور قرار گرفت، نشان می‌دهد که آینده و توسعه‌ی آینده از محور تربیت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آینده از مسیری که شما معلمان می‌سازید عبور می‌کند؛ گفت: فرض من این است که نظام آموزشی، نظامی یکپارچه است. نظام‌های منقطع توانایی لازم را برای تحقق اهداف نخواهند داشت اما حتی اگر نتوانیم نظام‌های آموزشی مثل آموزش و پرورش و آموزش عالی را به لحاظ ساختاری یکپارچه کنیم؛ باید به لحاظ عملکردی و محتوایی عملکرد یکپارچه‌ای داشته باشد.

وزیر کشور افزود: هرچه برای آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است. رشد کیفی مدارس، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: البته رهبری به موضوع بازنگری در سند اشاره کردند اما به طور کلی سند تحول برنامه‌ای است تا برای انسان‌های دانا در کشور ما مرتباً تذکر داده شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه نسل بانشاطی می‌خواهیم گفت: نسلی که منزوی و دور از مسائل اجتماعی است به درد نمی‌خورد؛ تا امروز هم انقلاب اسلامی بر دوش کسانی بوده است که تحول خواه و بانشاط بودند.

وزیر کشور اظهار داشت: متأسفانه تلاش شده است تا گفته شود نسل جدید از نسل ابتدای انقلاب خود را جدا کرده است و خواسته‌هایش با خواسته‌های انقلاب اسلامی متفاوت است و آن را تحت عنوان شکاف نسلی مطرح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه جامعه غربی غرق در آسیب‌های اجتماعی شده است؛ گفت: این جوامع می‌خواهند ایران را هم وارد این آسیب‌ها کرده و از طریق همین مدارس جوانان را گرفتار کنند؛ امروز تلاش‌های زیادی شده است تا این مسیرهای انسان سازی که در جریان است انجام نشود.

وحیدی افزد: کشورهای غربی اگر بتوانند سیاست‌های خود را در قبال نوجوانان و امیدهای ما انجام دهند ایمان و معنویت جهاد از بین خواهند رفت اما شما معلمان اجازه نخواهید داد دشمن جوانان عزیز را در این هجمه له کند.

وی با اشاره به جنگ نرم گفت: جنگ نرم از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است که باید برای مواجهه با آن مجهز تر بود این ملاک قدرت ماست. اگر در مواجهه با جنگ نرم حرکت موفقی داشته باشیم اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی تضمین شده است. بخش زیادی از بیانیه گام دوم انقلاب هم مربوط به همین مبارزه در جنگ نرم است.

وزیر کشور اظهار داشت: اگر از من بپرسند که وزارت کشور مهم‌تر است یا وزارت آموزش و پرورش من قطعاً می‌گویم که آموزش و پرورش مهمتر است چراکه آموزش و پرورش اقتدار ساز است و آینده ما را بیمه می‌کند.

دولت سیزدهم مفتخر به این است که سکاندارش یک فرهنگی است و آیت الله رئیسی قبل از هر منصبی که داشتند معلم بوده اند

ما در آستانه تحولی که در پیش داریم، نقش معلمان بسیار بسیار مهم است.

آموزش و پرورش با کمبودهایی مواجه است اما کمبودها برطرف خواهد شد؛ سواد باید رسیدگی شود میزان محفوظات باید بررسی گردد البته من مخالف محفوظات نیستم اما بیش از هر چیز باید به ژرف اندیشی توجه کرد؛ جامعه ژرف اندیش جامعه‌ای است که آینده کاوی می‌کند همه معلمان باید به دنبال تربیت نسلی باشند که ژرف اندیش است.

وحیدی با اشاره به سرمایه اجتماعی و لزوم توسعه آن گفت: توسعه سرمایه اجتماعی هم از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد. وحدت و یکپارچگی هم از مؤلفه‌های دیگری است که به کمک آموزش و پرورش محقق می‌شود. اینکه جوانان ما. تاریخ کشور خود را به خوبی بشناسند و عده‌ای نتوانند تلاش کنند یک رژیم منحط و فاسد، رژیم پهلوی را در ذهن جوانان ما از اتهامات مبرا و جنایات آن رژیم فاسد را از ذهن جوانان پاک کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز صف بندی‌های جهانی نشان دهنده لزوم حضور جوانان در عرصه‌های گوناگون است؛ گفت: هر کمکی که لازم باشد باید انجام بدهیم تا جوانان وارد عرصه‌های مختلف شوند. جوانان باید یاد بگیرند که توسعه اقتصادی کشور از مسیر تعاملات جدی آنان با جامعه کارآفرین می‌گذرد و نباید یک جوان صرفاً به دنبال پیدا کردن یک شغل دولتی باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار