مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

شهدا درس ایثار و مقاومت را در مساجد آموختند

سرهنگ پاسدار «وحیدی» با اشاره به نقش مساجد در دفاع مقدس گفت: مساجد کانون اصلی شکل گیری روحیه ایثار و مقاومت شهدا و رزمندگان اسلام بود.
کد خبر: ۵۴۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ - 22August 2022

شهدا درس ایثار و مقاومت را در مساجد آموختند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ پاسدار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز (دوشنبه) به مناسبت گرامیداشت روز مساجد با حضور در مسجد جنرال ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به تشریح ویژگی‌ها و کارکردهای مسجد پرداخت و اظهار داشت:  مسجد در صدر اسلام کانون تعليم و تربيت، تجلیگاه وحدت مسلمانان، محل قضاوت، فعالیت‌های سیاسی و محل عبادت خداوند متعال بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی تصریح کرد: اما در شرایط امروز اگر بخواهیم به آن جایگاه برسیم باید یک بازخوانی در خصوص ظرفیت و کارکردهای مساجد داشته باشیم.

سرهنگ وحیدی از نقش محوری مسجد به عنوان محل پرورش و تربیت شهدا و رزمندگان اسلام یاد کرد و گفت: اگر ایثار و مقاومت از ابعاد شخصیتی شهدا شمرده شود، کانون اصلی شکل گیری این روحیات در مساجد فراگرفته و در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید.

وی اظهار داشت: امیدواریم این اماکن مقدس امروز نیز بتوانند به عنوان سنگر مقابله با جنگ نرم دشمنان، محل معرفت افزایی، بصیرت و پرورش و تربیت جوانان انقلابی درجامعه ایفای نقش کنند.

وحیدی در باب شان و عظمت مسجد به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند: «أَلَا إِنَّ بُیُوتِی فِی الأرْضِ الْمَسَاجِدُ تُضِی ءُ لأهْلِ السَّمَاءِ کَمَا تُضِیءُ النُّجُومُ لأهْلِ الْأَرْضِ» خدای متعال فرمود: آگاه باش که خانه های من در زمین مساجد هستند و برای اهل آسمان‌ها همچـون ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با گرامیداشت روز جهانی مساجد از زحمات و تلاش دست اندرکاران و خادمین مساجد استان قدردانی کرد و افزود: امیدواریم روز به روز شاهد تعالی و پویایی هرچه بیشتر این مراکز مهم در سطح استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها