نماینده ولی فقیه در مازندران:

مساجد باید در مسیر ولایت و معرفت‌افزا باشند

«محمدی لائینی» با بیان اینکه ما باید مسجد مبارکه و امام جماعت در خط ولایت داشته باشیم، گفت: مساجد باید در مسیر ولایت، معرفت‌افزا و پایگاه خدا باشند.
کد خبر: ۵۴۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ - 22August 2022

مساجد باید در مسیر ولایت و معرفت‌افزا باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد که در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با گرامیداشت روز مسجد و بیان اینکه مسجد و نماز به گردن ما حق دارند، اظهار داشت: مساجد را باید آباد نگه داریم نه فقط شکل فیزیکی آن را بلکه حیاط فلسفی مسجد و فلسفه شکل‌گیری مساجد را باید جدی بگیریم.

وی با عنوان اینکه خداوند از مسجد هم نالید و هم با آن بالید، افزود: زمانی مسجد پایگاه کفر و دشمن شد و به مردم و مسلمین ضرر رسانده شد و مسجد ملعونه شدند که در کوفه چهار مسجد ملعونه هستند.

محمدی لائینی بیان داشت: مساجدی هم هستند که بر بنیان تقوا ساخته شدند و انسان‌های والامقام از آن تکامل و طهارت نفس یافتند و خدا به این مساجد که مایه فخر هستند می‌بالد و افتخار می‌کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه منافقین هم در مسجد نماز می‌خوانند و خواندن نماز در مسجد کافی نیست، گفت: حقیقت نماز ولایت است و باید ببینیم مساجد در مسیر ولایت هستند یا نیستند؛ معرفت افزایی دارند یا گمراه کننده هستند؛ پایگاه شیطان هستند یا پایگاه خدا هستند.

محمدی لائینی ادامه داد: جریان‌هایی هستند که می‌خواهند مساجد را پایگاه خود قرار دادند و از مساجد، هیئات مذهبی و امثالهم می‌خواهند برای دشمنان برنامه زیزی داشته باشند و ما نباید اجازه بدهیم یک مسجد پایگاه غیر جریان ولایت و غیر تفکر ولایت باشد و باید بشناسیم و مساجد را بر محور ولایت شکل بدهیم و حمایت کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید مسجد مبارکه داشته باشیم نه مسجد ملعونه و امام جماعت در خط ولایت باید داشته باشیم، تصریح کرد: باید بین دست اندرکاران مسجد، هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های فرهنگی وحدت و انسجام برقرار شود و با محوریت امام جماعت یکدست بشوند و در قالب امام محله چتر حمایتی از نظر مادی، فرهنگی و بصیرتی بر کل محله داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید از مساجد آمار کامل داشته باشیم، گفت: پایه هر برنامه ریزی آمار است و باید بدانیم و در رفع مشکلات مساجد با واحد امور مساجد کمک و همکاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها