جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

افزایش گیت‌های خروجی در مرزهای ایران و عراق/ راه‌اندازی گشت‌های هوایی در ایام اربعین حسینی در مرزها

سردار شرفی با بیان اینکه در ایام اربعین برای پایش هوایی از بالگرد، بال‌ثابت و پهپاد استفاده خواهیم کرد، گفت: در ایام اربعین گشت‌های هوایی برقرار خواهد بود و در سطوح مختلف از آن‌‌ها استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۱ - 23August 2022

افزایش گیت‌های خروجی در مرزهای ایران عراق/ راه‌اندازی گشت‌های هوایی در ایام اربعین حسینی در مرزهاسردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره تمدید گذرنامه‌ها در مرز و اینکه پیش از این سردار حاجیان اعلام کرده بود افرادی که گذرنامه‌هایشان صرفا یک ماه اعتبار دارند نیز می‌توانند به سفر اربعین بروند‌، اظهار داشت:  آن چیزی که در حال حاضر مرسوم این است که حتما گذرنامه‌ها باید شش ماه اعتبار داشته باشند، البته سردار اشتری نیز پیشنهاد داده‌اند که افرادی که گذرنامه‌شان از این تاریخ گذشته است در ایام اربعین می‌توانیم برای آن‌ها مهر بزنیم و 45 روز به آن‌ها مهلت بدهیم.

وی در توصیه‌ای به زائران اربعین گفت: بهترین راه این است فردی که سفر می‌خواهد برود مقدمات سفر را در مبدا انجام دهد در مرزها ثانیه‌ها برای ما اهمیت دارد بنابراین توصیه می‌کنیم همه زائران همه اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلی برای‌شان ایجاد نشود.

سردار شرفی درباره امنیت مرزها در ایام اربعین گفت: ما سه موضوع محوری به عنوان رسالت سازمانی‌مان داریم اول اینکه موضوع امنیت است براساس شاخص‌هایی که تعریف شده است از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، جعلیات و ... همچنین در خصوص اربعین نیز طرح‌هایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در خصوص تردد خودروها طرح‌های ترافیکی در تمام مسیرهای ورودی و خروجی زائران در داخل کشور و در پایانه‌ها آماده شده و قابل اجرا است؛ در این زمینه نیز از تجارب سال‌های گذشته استفاده شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در خصوص خدمات گذرنامه گفت: با توجه به اینکه هدف ما این است که زائر با کمترین هزینه و کمترین ایستایی از مرز عبور کند، برنامه ریزی کرده‌ایم؛ در مرزها تعداد گیت‌ها را افزایش داده‌ایم و تلاش کردیم تا به‌گونه‌ای باشد که ارائه خدمات در ظرف چند ثانیه صورت گیرد و زائر ایستایی در مرز نداشته باشد اما در خصوص طرف عراقی این زمان به چند دقیقه ممکن است طول بکشد بنابراین تمام تلاش ما این است که همترازی بین طرف ایرانی و عراقی ایجاد کنیم و قرار است در این زمینه به طرف عراقی نیز کمک‌ کنیم تا این همترازی صورت بگیرد؛ یکی از مشکلات اساسی ما ایستایی زائر در مرز است و به لحاظ گرما باید این مشکل حل شود.

وی درباره نظارت مرزها توسط پهپادها خاطرنشان کرد: از نظر هوایی هم با بالگرد، بال‌ثابت و پهباد برای پایش هوایی هر سه مرز پیش‌بینی‌‌های لازم را در نظر گرفته‌ایم و گشت‌های هوایی برقرار خواهد بود و در سطوح مختلف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار