رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش هستیم

شمس‌احسان با بیان اینکه ما نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص آموزش و پرورش هستیم، گفت: می‌توانیم ضمن پایبندی به ساختارهای موجود تمام تلاشمان را بکنیم تا در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداریم.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 23August 2022

نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «زهرا شمس احسان» عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) پس از ازائه گزارش مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران با بیان اینکه ما نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص آموزش و پرورش هستیم، اظهار داشت: می‌توانیم ضمن پایبندی به ساختارهای موجود تمام تلاشمان را بکنیم تا در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداریم.

شمس احسان اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا به یک مدل مشترک همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران دست پیدا کنیم؛ باید به یک مدل پویا که بتواند براساس آن دانش‌آموزان در مدرسه، محله و شهر به صورت پیوسته و جامع موضوع آموزش را دنبال کنند برسیم.

وی افزود: این مدل مشترک همکاری باید گروه‌های در معرض آسیب را مدنظر قرار دهد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کودکان کار و خیابانی گفت: در گذشته شهرداری تهران با همکاری آموزش و پروش و نهادهای مردمی اقدامات خوبی در خصوص مدارس و مراکز پرتو انجام داده است؛ هم‌اکنون ۲۹ مرکز آموزش پرتو و مدارس صبح رویش در حال فعالیت هستند که باید بتوانیم اقدامات مرتبط با توان‌افزایی این کودکان در زمینه تحصیل و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در این مدارس دنبال کنیم.

شمس‌احسان افزود: باید کارگروهی مشترک با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برای اثربخشی کردن بیشتر این مراکز و مدارس تشکیل شود‌.

وی درباره کودکان استثنایی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز اینگونه مدارس باید در اولویت قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره نظام مراقبت دانش‌آموزی است، گفت: به رغم رشد و پیشرفتی که در سنوات اخیر ما در این حوزه داشتیم، اما جریان نظام مراقبت دانش‌آموزی و اجتماعی فاقد بازوی محلی برای مراقبت و مداخله در ارتباط با کودکان در معرض آسیب است.

شمس احسان با بیان نهادها، ساختارها محله داریم که می‌تواند ساز و کارهایی برای آن تعریف شود که آموزش این نهاد و ساختارها را در دستور کار قرار دهد و همکاری‌های مشترک به وجود آورد، افزود: شهرداری تهران دارای فرهنگسرا، سرای محله و خانه های سلامت است که ارتباطات گسترده‌ای با شهروندان تهران در سطح محلات دارد؛ همچنین در این زمینه شناخت خوبی از بافتار محلی و منابع محلی داریم بنابراین کار در محلات در خصوص این موضوع باید بسترسازی و جدی بگیریم و این می‌تواند یک زمینه و پایلوت در شهر تهران برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند ایده ها و نگاه‌های خودشان را در ارتقاء استاندارد شهر دوستدار کودک داشته باشند، اظهار داشت: هم‌اکنون طرح دوستدار کودک در ۱۳ محله تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: فاز مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است؛ شهر دوستار کودک در زمینه اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی، معماری و عمران درحال فعالیت است.

شمس‌احسان با اشاره به اینکه در این طرح امن سازی مسیرهای منتهی به مدارس، آرام سازی معابر، مناسب‌سازی بوستان‌ها با استفاده از المان‌های مربوطه و استانداردسازی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه های کودک محور و دانش آموز محور اجرا می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود تا که بتوانیم در رمینه‌های مختلف علاوه بر توسعه و تجهیز اقدامات مربوط به فرهنگی و اجتماعی در دستور کار‌قرار گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار