زائران بیت الله الحرام معتقدند؛

آل سعود همچون صدام به سزای جنایات خود می‌رسند

حال و هوایی که در گذشته حجاج و استقبال کنندگان داشتند دیگر در فرودگاه‌ها دیده نمی‌شود. چشمان زائران پر از اشک است. یاد روزی هستند که همسفری داشتند و امروز آسمانی شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ - 30September 2015

آل سعود همچون صدام به سزای جنایات خود می‌رسند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با برگشت برخی از کاروانهای حج از مکه مکرمه فرصتی شد تا گفتوگویی با آنان از حس و حال یک حج متفاوت پس از فاجعه منا داشته باشیم.

حاج رضا میگوید: زائرین در برگشت از سفر بیت الله الحرام حس متفاوتی داشتند، با یک چشم اشک و با چشمی دیگر خون میگریستند.

حاج عباس کلهر نیز میگوید: حال و هوایی که در گذشته حجاج و استقبال کنندگان داشتند دیگر در فرودگاه دیده نمیشود. آل سعود جشن ما را به عزا و حال و هوای ما را به دوران بازگشت شهدا و اسرای جنگ تحمیلی برگرداند.

کلهر در ادامه میافزاید: بعد از تراژدی منا همه غمگین و متحیر شدند. هنوز باورش سخت است که ببینی تا چند شب قبل با هم کاروانیت بودی اما الآن خبری از او نیست.

وی خاطرنشان میکند: امیدوارم خدا خیلی زود بنیاد ظلم را از سر شیعیان و مسلمانان جهان کم کند و آل سعود را همچون صدام و قذافی به سرعت به سزای جنایاتی که در حق مسلمانان یمن، عراق، سوریه، لبنان، عربستان و سایر کشورها کردند، برساند. اماکن زیارتی مکه باید به دست مسلمین مدیریت و تولیت آن به دست یک شورای اسلامی واقعی، متشکل از چند کشور مسلمان باشد.

او میگوید: در بقیع مظلوم نایب الزیاره ملت بزرگ ایران بودم. مزاحمتهای وهابیها بیش از سالهای گذشته بود. آنان با رفتارهای کودکانه و به صورت مغرضانه مزاحم حجاج میشدند. مامورین عرب نسبت به گذشته خیلی بیشتر سختگیری میکردند و مدام موجب ناراحتی زائرین میشدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار