رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

حضور ۸ هزار مأمور پلیس راهور برای مدیریت ترافیکی اربعین

سردار هادیانفر از حضور هشت هزار مأمور پلیس برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ - 23August 2022

حضور ۸ هزار مأمور پلیس راهور برای مدیریت ترافیکی اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در اولین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با هدف ارتقا ایمنی عبور و مرور با بیان اینکه مدیریت صحنه ترافیک یکی از مسائلی است که پلیس با عوامل راهداری به طور مشترک مدیریت می‌کنند اظهار داشت: باید بتوانیم در کنار ارائه خدمات مطلوب، سوانح را کاهش دهیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ میلیون نفر گواهینامه داشته و بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در معابر و جاده‌ها تردد می‌کنند و سالی یک و نیم میلیون وسیله نقلیه و موتورسیکلت به این ناوگان ۳۸ میلیونی اضافه می‌شود. وی افزود: در شهرها به جای اینکه ترافیک روان داشته باشیم انسداد مسیر داشته و حتی برخی از خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده و این موضوع را در جاده‌ها هم شاهد هستیم.

سردار هادیانفر افزود: در برنامه ششم توسعه ۳۱ درصد کاهش جانباختگان تصادفات پیش بینی شده اما باید بررسی شود چرا به این شاخص نرسیدیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها برای تأمین ایمنی مردم مسوول هستند افزود: همین که اراده شود مدیریت انجام شود و تکلیف قانونی انجام شود ۵۰ درصد مساله حل می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: امروز ۵۱ درصد فوتی‌ها در صحنه جان‌شان را از دست می‌دهند، ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: وزارت بهداشت باید امکانات انتقال هوایی ایجاد کند تا مصدومان سریع به بیمارستانها برسد و بیمارستانها باید بخش تروما داشته باشند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز هفت درصد از تولید ناخالص کشور هزینه تصادفات می‌شوند، گفت: به کارگیری همیاران پلیس و کمک وزارت آموزش و پرورش باعث شد ۱۸ درصد تخلفات کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور فراجا به نقاط حادثه خیز و پرخطر پرداخت و گفت: امروز بودجه‌ای که برای کاهش جانباختگان در کشور هزینه می‌شود اتلاف هزینه نیست و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه اعلام شده ۵ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز نیاز هست اما دستگاه‌های مربوط این بودجه را اختصاص نمی‌دهند، افزود: ما اراده انجام کار را داریم اما منابع کافی نیست؛ اینجاست که مدیریت خودش را نشان می‌دهد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه خودروی ملی نداریم و خودروهای حال حاضر هم ایمن نیست، گفت: کمپانی‌های بزرگ خودروساز بر چهار عامل زیبایی، ایمنی، کیفیت و ارزانی رقابت می‌کنند و خودروسازهای ایرانی به این مسائل اهمیت نمی‌دهند و در تصادفات خودرو چنان آتش می‌گیرد که انگار در آن خودرو تی‌ان تی کار گذاشته‌اند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قوانین و مقررات رانندگی بازدارندگی ندارد گفت: قوانین باید به نحوی باشد که کسی جرأت نکند یک تخلف را دوبار تکرار کند.

وی گفت: مدیریت، عامل انسانی، راه، وسیله و قوانین پنج عامل مهم و تأثیرگذار در تصادفات است.

هادیانفر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از جرایم رانندگی به خزانه دولت واریز کرده ایم، تصریح کرد: چرا سهم دستگاه‌ها که در قانون به تفکیک آمده اختصاص داده نمی‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه اگر واردات خودرو آزاد شود کیفیت خودروی داخل هم بهتر می‌شود گفت: با وارد کردن خودروی خارجی می‌توانیم به کاهش تصادفات کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در سفر اربعین سال‌های گذشته بیشتر تصادفات در جاده‌هایی رخ داده که جاده‌ جداکننده نداشتند، گفت: بیش از هشت هزار مأموران پلیس راهور برای مأموریت اربعین به کار گرفته می‌شوند.

هادیانفر گفت: بیش از ۶۰ درصد زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند و به ترتیب شلمچه و چزابه مرزهای بعدی مورد انتخاب زائران برای خروج از کشور انتخاب شده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور نباید مأموریت اصلی خود را فراموش کند، خاطرنشان کرد: تقریباً از ۱۵ و ۱۶ شهریور سفرهای پایان تعطیلات در کشور آغاز می‌شود و در کنار آن باید به مأموریت اربعین هم توجه شود.

وی افزود: خراسان رضوی، گیلان، مازندران و شهرهای زیارتی در این ایام پرترددترین استان های کشور هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها