نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تمدن اسلامی با علم آغاز شده است

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: یکی از پایه‌های هر تمدنی، تلاش برای توسعه علم و هنر است و تمدن اسلامی نیز با علم آغاز شده است.
کد خبر: ۵۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ - 23August 2022

تمدن اسلامی با علم آغاز شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (سه‌شنبه) در همایش حکیم هزاره‌ها و روز همدان اظهار داشت: یکی از پایه‌های هر تمدنی، تلاش برای توسعه علم و هنر است و تمدن اسلامی نیز با علم آغاز شده است؛ البته علمی که هدف و جهت دارد.

وی با بیان اینکه اسلام جامعه را با علم، عقلانیت، تحقیق و اندیشه پیش برده است، افزود: ایران پس از اسلام، بسیار متفاوت با گذشته است و افراد بزرگی چون بوعلی سیناها در آن رشد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: امروز صرف افتخار به گذشته کافی نیست و باید مراقب باشیم که در این جایگاه و تکامل علوم متوقف نشویم و برای توسعه آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حضور بزرگان در تاریخ اسلام و ایران، تاکیدی بر این اصل است که «ما می‌توانیم»، تصریح کرد: حدود هزار سال در اروپا کتاب بوعلی سینا به عنوان مرجع علمی قابل استفاده بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان گفت: تفاوتی بین طب سینوی و جدید وجود ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند خدمات طب جدید و تحقیقات عمیق طب سنتی را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار