معاون پژوهش نهاد کتابخانه‌های مطرح کرد؛

فعالیت ۳ هزار کتابخانه مجهز در کشور

«میرعبداللهی» گفت: در کشور سه هزار کتابخانه فعالیت دارند که این ظرفیت عظیم به‌عنوان تنها مرکز فرهنگی شناخته شده نزد مردم است.
کد خبر: ۵۴۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ - 23August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری با حضور «سیدباقر میرعبداللهی» معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی و حجت‌الاسلام «حیدر السهلانی» مدیر کتابخانه‌های عمومی امیرالمومنین (ع) نجف با هدف افزایش تعاملات فرهنگی به میزبانی مشهد امضا شد.

میرعبداللهی در این مراسم اظهار داشت: مطابق دستورات و تعالیم اسلامی کسب علم و دانش و تعلیم و تعلم محدود به جغرافیای خاص نیست و مرز نمی‌شناسد.

وی افزود: حضور مهمانان عراقی، از شهرهای مقدس کربلا و نجف اشرف یادآور مجاهدات علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر است و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علامه در حفظ میراث شیعی و علوی در جهان اسلام را فراموش نمی‌کنیم.

معاون پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی در خصوص مسئولیت‌های تشکیلاتی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کسب دانش و تعاون علمی به کرات در سخنان اهل‌بیت (ع) دیده می‌شود.

وی ادامه داد: معتقد هستیم داشته‌های علمی جهان اسلام منحصر به جغرافیای خاص نیست و تمام امت اسلام را شامل می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در همین راستا ما موظف به معرفی نهاد کتابخانه‌ها به مجامع علمی هستیم چراکه استعداد این نهاد در توسعه کتابخانه و انتشارات اطلاعات برای همه مردم ظرفیت بی‌نظیری است.

معاون پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی یادآور شد: در کشور سه هزار کتابخانه فعالیت دارند که این ظرفیت به اندازه‌ای است که کتابخانه به‌عنوان تنها مرکز فرهنگی برای مردم شناخته شده است. خوشحالیم که می‌توانیم این ظرفیت را در قالب انعقاد این تفاهم‌نامه در بیرون از مرزها گسترش دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام السهلانی بیان داشت: این تفاهم‌نامه مشترکات ایران و عراق را نشان می‌دهد و به توسعه همفکری بین محققان و پژوهشگران این ۲ کشور کمک می‌کند.

مدیر کتابخانه‌های عمومی امیرالمومنین (ع) نجف گفت: کلمه و کتاب موقعیت نمی‌شناسد همانطور که پیامبر (ص) فرمودند در جستجوی کتاب باشید.

وی در پایان گفت: آیت الله سیستانی معتقد هستند که فضا و بستر کتابخانه باید بهترین فضا باشد و در غیر این صورت ارزشی ندارد، آیت‌الله خامنه‌ای نیز کتابخانه‌ها را جایگاه‌هایی برای انتقال ایده‌ها و تفکرات به جامعه می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار