معاون امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس:

در طرح مسجد محوری کارکردهای مختلف مساجد احیا شود

«فرخ‌زاده» گفت: باید در طرح مسجدمحوری، کارکردهای گوناگون مساجد از جمله کارکرد اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و بسترسازی برای تعاون اجتماعی و اقتصادی در مساجد احیا شده و ساعات بیشتری از روز از ظرفیت مساجد استفاده شود.
کد خبر: ۵۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 23August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمد فرخ‌زاده» معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز به بهانه ایام گرامی‌داشت مساجد اظهار داشت: باید در طرح مسجدمحوری، کارکردهای گوناگون مساجد از جمله کارکرد اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و بسترسازی برای تعاون اجتماعی و اقتصادی در مساجد احیا شده و ساعات بیشتری از روز از ظرفیت مساجد استفاده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه طرح مسجدمحوری از سال ۹۲ و ۹۳ در شیراز آغاز مطرح شد اما هنوز مساجد ما با ویژگی‌ها و کارکردهای حقيقي مسجد در صدر اسلام فاصله زیادی دارند خاطرنشان کرد: برای رسيدن به الگوی مسجد طراز اسلامی نياز به کم کردن اين فاصله‌ها داريم.

محمد فرخ‌زاده افزود: مسجد طراز اسلامی عهده‌دار نقشهای مهمی در زمينه عبادی، سياسی، اقتصادی، اجتماعی است و علاوه بر این مسجدمحوری و توجه به مسجد به‌عنوان طراز جامعه اسلامی از توصیه‌های اکید دینی ما و منویات رهبر معظم انقلاب بوده و بر اساس آن مساجد همواره خاستگاه فعالیت‌های اجتماعی و مردم‌نهاد و بستری برای افزایش میزان مشارکت‌های اجتماعی بوده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت احیای برخی از کارکردهای فراموش شده مساجد خاطرنشان کرد: فلسفه مسجد به عنوان یک پایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ اهمیت داشته اما در چند دهه اخیر این اهمیت کاسته شده و باید مساجد به آن کارکرد مد نظر برسند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: مسجد محل عبادت، خودسازی و تهذیب نفس، تعاون و همبستگی اجتماعی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی، محل بیان مسائل و رفع گرفتاری‌های اجتماعی و فردی، مساعدت در مباحث اقتصادی به ویژه با نیت خیرخواهانه، رشد فردی و استحکام بنیان‌های خانوادگی و آموزش زندگی صحیح و تربیت دینی است و باید این کارکرد احیا شود و اینگونه نباشد که فقط ساعاتی از روز از مساجد استفاده شود و در طرح مسجد مجوری باید این نکات دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار