عبدالخالق:

بازگشت سفیر امارات به ایران بی ارتباط با مذاکرات هسته‌ای است

وزارت خارجه امارات عربی متحده اعلام کرد که بنا به توافق پیشین میان ابوظبی و تهران، «سیف محمد الزعابی» به عنوان سفیر امارات به ایران بازمی‌گردد.
کد خبر: ۵۴۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ - 24August 2022

عبدالخالق: بازگشت سفیر امارات به ایران بی ارتباط با مذاکرات هسته‌ای استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالخالق عبدالله» استاد دانشگاه در امارات و مشاور پیشین «محمد بن زاید» به بازگشت سفیر امارات به تهران واکنش نشان داد.

وی در توییتر شش مورد درخصوص بازگشت سفیر این کشور به تهران برشمرد:

ا- ثمره گفت‌وگوی مستمر ایران-امارات از ۲۰۱۹ تا کنون است.

۲- نتیجه تماس‌های تلفنی میان وزرای خارجه دو کشور است.

۳- موضوع مذکور طی سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات به ایران مطرح شد.

۴- هدف آن کاستن از تنش در منطقه است.

۵- ارتباطی به توافق هسته‌ای ندارد.

۶- امارات برنده سیاسی و تجاری است.

وزارت خارجه امارات عربی متحده سی‌اُم مرداد اعلام کرد که بنا به توافق پیشین میان ابوظبی و تهران، «سیف محمد الزعابی» به عنوان سفیر امارات به ایران باز می‌گردد.

امارات عربی متحده در ۱۴ دی ۱۳۹۴ پس از عربستان سعودی، بحرین و سودان و با هدف فشار‌های سیاسی علیه ایران، سطح روابط دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و سفیر خود را به ابوظبی فراخواند و سطح روابط خود را به کاردار کاهش داد و همزمان تعداد دیپلمات‌های خود در تهران را نیز کم کرد. با این حال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و سیاست گسترش روابط با همسایه‌ها، دولت امارات و دیگر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نیز به توسعه روابط با تهران تمایل بالایی نشان دادند.

در این راستا دولت کویت نیز چندی پیش سفیر خود را به تهران بازگرداند و «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت در تاریخ ۲۲ مرداد و در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

امیرعبداللهیان در سی ام تیر در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی گفته بود: «امارات تصمیم گرفته است تا سفیر به تهران بفرستد و بزودی سفیر این کشور وارد تهران می‌شود. کویت سفیر خودش را معرفی کرده و ما هم موافقت کردیم و ظرف روز‌های آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می‌شود».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها