سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد؛

برگزاری 110 یادواره شهدا تا پایان امسال در شیراز

«هاجری» گفت: یادواره شهدای محلات هر ماه برگزار شود و تا پایان اماسال حداقل ۱۱۰ یادواره برای ۱۱ منطقه شهری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 24August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمدرضا هاجری» سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در یادواره هشت شهید شهرداری شیراز که امروز همزمان با شروع هفته دولت در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر شیراز (بین الحرمین) برگزار شد با بیان اینکه بنا شده یادواره شهدای محلات هر ماه برگزار شود اظهار داشت: تا پایان سال حداقل ۱۱۰ یادواره برای ۱۱ منطقه شهری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهرداری به عنوان نهادی مردمی باید در این مسیر یعنی پاسداشت شهدا پیشتاز باشد و فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود کند که فرمود: شهدا آبرو و اعتبار محلات هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بیشترین متقاضیان دریافت شهید گمنام، مردم محلات هستند خاطرنشان کرد: بسیاری از اهالی محلات جدید به ویژه در تهران و کلان شهرها افسوس می‌خورند که چرا در محله خود شهید ندارند و با اینکه در آن محله معماری جدید، زیرساخت و زیبایی دارند اما انگار بخش مهمی از هویت خود را ندارند و در واقع شهدا ابرو و هویت آن محلات هستند.

هاجری با بیان اینکه شهدا عطر و بوی خاصی دارند و باید با ائمه و شهدا همنشین باشیم تا عطر و بوی گل بگیریم افزود: این عطر و بو را هم اولیای الهی هم شهدا دارند و به عنوان نمونه پیامبر اکرم (ص) فرمود: فاطمه گلی از گلهای بهشت است و حسن و حسین (ع) گلی از گلهای بهشت هستند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: شهدا چلچراغ روشنی‌بخش و گلرهر محفل و کوی و برزن و عطرآگین کننده محلات هستند. با یادواره شهدا، نسخه سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج  و تبلیغات میلیاردی دشمن خنثی می‌شود.

در پایان این برنامه از خانواده هشت شهید شهرداری شیراز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار