مخالفت تشکیلات خودگردان با سفر فلسطینیان از فرودگاه «رامون»

یک مسئول فلسطینی از مخالفت تشکیلات خودگردان با سفر فلسطینیان از طریق فرودگاه اسرائیلی «رامون» خبر داد و اسرائیل را متهم به زیر پا گذاشتن توافقات با طرف فلسطینی کرد.
کد خبر: ۵۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ - 24August 2022

مخالفت تشکیلات خودگردان با سفر فلسطینیان از فرودگاه «رامون»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسی رحال، سخنگوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات فلسطین اظهار داشت: این وزارتخانه مخالف ایده استفاده از فرودگاه رامون است و پیام ما به شهروندان فلسطینی عدم استفاده از آن است.

رحال، در ادامه افزود: فرودگاه رامون به ضرر منافع فلسطین و اردن است و به اقتصاد آن‌ها لطمه می‌زند و همچنین سیاست تبعیض نژادی را تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات فلسطین همچنین تصریح کرد، به موجب قوانین بین‌المللی اولویت‌هایی وجود دارد از جمله آن تحویل فرودگاه بین‌المللی القدس (قلندیا)، بازسازی فرودگاه بین‌المللی غزه و مجوز ساخت فرودگاه جدید در کرانه باختری است که همگی آن‌ها توسط فلسطینیان مدیریت می‌شود.

وی ضمن اشاره به محدودیت‌های اسرائیلی برای رفت و آمد مسافران فلسطینی از هر دو جهت، خواستار تسهیل اقدامات و بازگشایی گذرگاه «الکرامه» (با اردن) شد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات فلسطین همچنین گفت: دولت (فلسطین) رسما مخالف ایده استفاده از فرودگاه رامون است و ما همواره به دنبال این هستیم تا با توجه به اولویت‌ها و آنچه که بر سر آن توافق شده است، آرزوی فلسطینیان را محقق کنیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه رامون در وهله نخست در راستای منافع اقتصادی اسرائیل عمل می‌کند و به حاکمیت فلسطین لطمه می‌زند.

رحال همچنین گفت: تسهیل سفر از طریق فرودگاه رامون اقدامی یک جانبه است.

وی در پایان گفت: موضع ملی مستلزم ادامه مبارزه فلسطینیان با اشغالگران و اولویت دادن به منافع عمومی بر منافع خصوصی است.

پیشتر هیئت مسئول فرودگاه‌های اسرائیلی اعلام کرده بود که این فرودگاه از روز دوشنبه ۲۲ اوت مجوز پرواز برای مسافران فلسطینی از کرانه باختری را صادر می‌کند.

رسانه‌های اسرائیل روز دوشنبه گزارش دادند، برای نخستین بار ۲۴ فلسطینی به طور مستقیم از اراضی اشغالی از طریق فرودگاه رامون به قبرس سفر کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها