شهید «محمود لطفی» طلیعه‌دار شهادت در دولت

«محمود لطفی» از طلیعه‌داران شهادت در وزارت کشاورزی و از ارادتمندان حضرت امام خمینی (ره) بود که هر بار با دیدن ایشان، جان و قلبش تازه و پر انرژی می‌شد.
کد خبر: ۵۴۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱ - 29August 2022

شهیدی که با دیدن امام، هر بار جانی تازه می‌گرفت //تیتر و لید بهتر بزنید// عکس بهتر جایگزین کنید///به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نام شهیدان بسیاری در زمره کارمندان شهید می‌درخشد؛ شهیدانی که خدمت صادقانه به مردم را با خون مطهر خود امضا و تصدیق کردند.

محمود لطفی دوم فروردین ۱۳۳۴ در قم به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، به تحصیل خود در رشته کشاورزی در دانشگاه تبریز ادامه داد و سپس جذب وزارت کشاورزی شد.

با اوج گیری مبارزات انقلاب علیه رژیم پهلوی، او نیز به جمع انقلابیون پیوست و در تظاهرات ۱۷ شهریور و ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ نیز حضوری فعال داشت.

«محمود» پیروی از اوامر امام خمینی (ره) را مشی خود ساخته بود و عشق و علاقه وافری به ایشان داشت. هر وقت امام را می‌دید، گویی نور ایمان دوباره در دل و جانش قوت می‌گرفت و می‌گفت: «جان و قلبی دوباره گرفتم و دلم روشن شد.»

در تمامی اعتصابات و اعتراضات دانشجویی علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد و در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی، با نیرو‌های انقلابی ارتباط تنگاتنگ داشت بخصوص در وزارت کشاورزی نسبت به پاکسازی این مجموعه از نیرو‌های وابسته به طاغوت همکاری می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان مانوس و مالوف با شعائر دینی و انقلابی همچون نماز جمعه و دعای کمیل و خدمت به مردم بود و در هر شرایطی همه را به دعا دعوت می‌کرد؛ آخر هفته که به قم می‌آمد، بخصوص در فصل سرما، به زائران غریب که فاقد امکانات بودند، رسیدگی و توجه می‌کرد و در منزل از آنان پذیرایی می‌کرد.

محمود روز ۱۲ مهر سال ۱۳۵۹ در حالی که تنها دو هفته از شروع جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران اسلامی می‌گذشت، برای نخستین بار عازم جبهه شد و در اولین روز از اعزام، در مسیر کرخه نور با رگبار تیراندازی نیرو‌های دشمن مواجه شده و اتوبوس حامل وی و همرزمانش به ناچار تغییر مسیر می‌دهد. راننده اتوبوس به اسارت دشمن در آمد و از شهید لطفی و همرزمان وی تاکنون هیچ نشان و اثری در دست نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار